Hlavní navigace

Bylo první pivo zdarma? Vysílací rada zkoumá reklamu na Nově Action

2. 7. 2020

Sdílet

Kampaň První pivo je na nás Autor: Plzeňský Prazdroj

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání si dopisuje s plzeňským pivovarem kvůli reklamě odvysílané na stanici Nova Action. Dostala totiž diváckou stížnost na kampaň „První pivo je na nás“. Touto akcí se Plzeňský Prazdroj rozhodl na konci května podpořit návrat zákazníků do hospod. Od 25. května do 7. června dostávali štamgasti k jednomu objednanému plzeňskému pivu další zdarma.

Stěžovatel však zřejmě neuspěl v Hotelu Praha v Novém Jičíně. Pivovar má teď vysvětlit, jestli byla tato hotelová restaurace zapojena do nabídky prvního piva zdarma, a pokud ne, tak proč. Podle reklamy akční nabídka platila ve kterékoliv hospodě, která měla na čepu Pilsner Urquell. 

Kuriózním podnětem se vysílací rada zabývá, protože ze zákona dohlíží na regulaci reklamy v televizním vysílání. Proto může řešit i případné nekalé obchodní praktiky nebo podobu kampaní na alkoholické nápoje.

Plzeňský Prazdroj má vysílací radě odpovědět do jednoho měsíce.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 7. 2020 7:01

    bez přezdívky

    Bude to delší čtení, ale třeba se v pátek trochu pobavíte...

    Sent: Thursday, May 28, 2020 10:13 AM
    To: info@prazdroj.cz
    Subject: zklamání

    Dobrý den, hned ze začátku musím napsat že jsem zklamán vaší akcí „První pivo je na nás“. Na WWW píšete že hospody se otevírají 25.5. a že tento moment chcete oslavit. Nás pět přátel vyrazilo ve středu 27.5. do příbramských hospod, které jsme si vyfiltrovali z vašeho webu.

    Zde je výsledek vaší/naší akce:

    Plzeňka zlatý soudek

    Perfektně vydesignovaná hospoda plzeňského pivovaru. Kde jinde než zde by měli mít tuto akci. Obsluha se „vymlouvala“ na to, že o akci nic neví a že se zeptá šéfa. Tak prý šéf momentálně čepuje z tanků (tak jasně, že nejdříve musí vytočit pivo co zbylo kvůli uzavření hospod) a že akce bude platit až ze sudů, které prý ještě nemá ? Kdy ? To se neví. Plzeň se zde čepuje za 45,- Kč 0,5l (po sesednutí pěny bych to tipoval na 0,4l, no ale nic) je to jedna z nejdražších plzní v Příbrami. Kdyby byla akce v běhu, měli bychom 5x pivo na vás, slavili bychom takto vzdáleně spolu, ale nic z toho nebylo.

    No nic vybíráme dál ze seznamu a přemisťujeme se:

    U Josefa

    Obsluha o ničem neví, ale zeptá se šéfa. Šéf o tom prý ví, ale prý ještě nemá ty sudy co mají být na tu akci. Takže opět nic. Skoro jsem si chtěl dát natruc Březňáka, ale dáváme 5x Plzeň 0,5l za 38,-Kč. Plzeň byla hořká, ale možná nám spíš zhořklo z toho, jak se ta vaše akce vyvíjí. Zvedáme se.

    Popojdeme kousek, tak snad zde:

    Habibi shisa bar and loundge

    Super, mají zde plakát o vaší akci. Ale pachuť hořkosti se zvýraznila při detailním přečtení plakátu, kde se psalo, že akce je až od 29.5. pro prvních 100 návštěvníků. Svůj žal a zmar nad akcí zapíjíme ovocným Birellem. Obsluha náš návrh, že bysme si jako dali ty piva už dnes, odmítá. Oslava se odkládá na neurčito, bůhví jestli a bůhví jestli s orosenou plzničkou. Tak jako chápu, že hospodský přece nebude čepovat pivo zdarma nějakým „cizím“ lidem, ale schová si ho pro své kámoše na soukromou akci, to by byl blázen ne ?

    Kašleme na vaší zpropadenou (tedy respektive vynikajícím stylem zpropagovanou, ale šlendriálně dotaženou) akci a jdeme do krušovické Šalandy, kde si dáváme zelené Starobrno, které jsme nestihli vypít o velikonocích. Ušlo.

    Pomalu je večer a co takhle si zlepšit chuť a náladu speciálkem Mustang na nedalekém Rynečku ? Staropramen/Os­travar neurazil.

    A protože stále nemáme dost přijíždíme busem na sídliště, kde si v nově otevřeném hranolkovém bistru dopřáváme Nepomuckou krávu. Je to sice jen desítka, ale chuťově výborná. Dnešní puťáček se vydařil, popovídali jsme si, udělali sociální kontakt a společně zanadávali na Plzeň a nenasytné hospodské. Loučíme se spolu a hurá domů. Za těch pomalu 20let co funguje náš spolek jsme se už párkrát spálili, že např. nebylo na čepu pivo, které mělo být (hodně se to stává v akci výběr sládků), ale toto je jedno z našich největších zklamání.

    No a nebo jsme akci nepochopili, respektive nepřečetli malým písmem napsané podmínky akce uveřejněné někde pod čarou.

    Mějte se, zdraví vás předseda Putovního Pohárku Zdeněk Štrbo.

    From: prazdroj@atoda.cz [mailto:prazdroj@a­toda.cz]

    Vážený pane Štrbo,

    děkujeme za Váš e-mail, Vaše negativní zkušenost nás velice mrzí.
    Aktivita První pivo na nás začíná 25. května, kdy se podle vládních nařízení znovu otevírají i vnitřní prostory hospod. Aktivitu „První pivo na nás“ mohou restaurace uspořádat kdykoli v termínu od 25. května do 7. června podle toho, kdy plánují otevřít a kdy budou na akci připraveni, proto doporučujeme obrátit se přímo na majitele provozovny a vyzjistit, kdy si na pivo na nás můžete zajít. Informace o množství dostupných piv najdete také v propagačních materiálech v jednotlivých provozovnách. S naším obchodním zástupcem jsme se spojili a ubezpečil nás, že všechny Vámi zmíněné restaurace jsou do projektu zapojeny.
    Doufáme, že se na pivo na náš ještě vydáte a pochutnáte si.

    S přáním pěkného dne

    Pavla Hudečková

    Infolinka / Infoline
    tel.: +420 222 710 159
    e-mail: info@prazdroj.cz
    www.prazdroj.cz

    Plzeňský Prazdroj, a.s.

    Dobrý den

    Děkuji za Vaši odpověď. Pivo „na vás“ už si pravděpodobně nedám. Nebudu obvolávat provozovny ze seznamu, kdy u nich bude/byla tato akce, na to čas nemám. Prostě jsem se od vás nechal nachytat, no bóže. Ale můžete to za mne udělat Vy a tabulku mi zaslat s tím, že tam na nás čeká 30 piv, které jsme mohli vypít „na vás“ ve středu.

    Z. Štrbo

  • 5. 7. 2020 9:03

    bez přezdívky

    Zajímavě nezvládnutá reklamní akce. Zapojených hospod mělo být 3763, pivovar plánoval takto rozdat milion piv. Do každé z hospod měly tedy přijít nejméně dva 50 litrové KEG, každá pátá pak mohla dostat až tři tyto sudy gratis od pivovaru.
    No a je jistě jasné, že nešlo mít dvě pípy na pivo placené a pivo vydané jako dárek. V hospodách si tedy museli jen spočítat a ohlídat, kolik takových dárků můžou na účet pivovaru rozdat. Je proto smutné, že ani dva dny po rozjetí reklamní akce v těch navštívených hospodách nevěděli, kolik budou moci piva vytočit jako dárek, a někde se dokonce vymlouvali, že musí vytočit staré zásoby ...
    Však tady šlo jen o znalost počtu piv, které můžu vydat a ne konkrétní zásobu v tancích či sudech. Dovolil by si pivovar rozjet tuto reklamní akci, kdyby neměl plánované pivo určené na akci již v hospodách a nebo domluvený počet piv? Kde to tedy v plánovaní akce drhlo?

  • 7. 7. 2020 10:22

    Panzer

    Jestli teda pivovar dodal pivo zadarmo, kdo zaplatil marži z toho piva? Jestli nikdo, tak se nedivím, že se výčepák šprajcuje točit pivo zadara.

    7. 7. 2020, 10:23 editováno autorem komentáře

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).