Hlavní navigace

Celosvětové investice do vývoje televizních programů dosahují 140 miliard dolarů

Sdílet

Jan Brychta

V rámci každoroční iniciativy Organizace spojených národů ke včerejšímu světovému dni televize odvysílaly televizní společnosti po celém světě třicetisekundový spot na svých televizních obrazovkách i online.

Podle nejnovější zprávy European Audiovisual Observatory představovala pouze v loňském roce produkce televizního obsahu v Evropské unii zhruba 920 různých titulů, které představovaly více než 16 400 epizod a více než jedenáct tisíc hodin. Nejsledovanějším pořadem letošního roku se stalo fotbalové mistrovství světa, na FIFA World Cup se letos podle Global WorldIndex podívalo 3,4 miliardy lidí. 

Podle údajů shromážděných společností IHS Markit v celkem 27 zemích a průzkumu mezi členy asociace EGTA ve 21 zemích bylo v loňském roce do vývoje televizních programů investováno téměř 140 miliard dolarů – včetně Severní Ameriky ve výši 61 miliard dolarů – což výrazně převyšuje celosvětové investice všech OTT platforem. 

V Evropě pak nejvyšší částky do televizních programů investují Velká Británie (8,6 miliardy eur), Německo (8 miliard eur), Francie (5,5 miliardy eur) a Itálie (4,4 miliardy eur).

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?