No před měsícem jim vypadl terminál v Lidlu, tak jsem musel platit hotově. Po nějaké době mi přišla notifikace, že jsem platil kartou… tak jsem to chtěl reklamovat v bance a tam mi poradili, ať to zkusím reklamovat v obchodě, ale že mi reklamaci udělají. Takže v Lidlu mi po ukázání účtenky a výpisu z účtu peníze vrátili, do banky jsem napsal, že už to řešit nemusí, ale banka mě ignoruje a dál to řeší a Lidl jim zatím neposlal doklad, co jsem jim podepsal o vrácení peněz, tak třeba vyhraji nákup zdarma:) každopádně i karetní/bankovní společnosti mají občas problém.
To je mnohem složitější. U autorizace transakcí je vice stran a je to variabilni dle nastavení systemu zpracování. Systemy obchodnika, prostrednik zpracovatel transakcí, banka, visa/mc.
Ta visa/mc je až nekde na konci.
Minimum je nejake tri strany a musi se spravne dohodnout a zpracovat stavy.
Takze fakt se vám nejde transakce neznamená že je to chyba visa/mc.
VISA nebo MC během výpadku přicházejí o miliony dolarů. Ministerstvo, které systém provozuje, během výpadku nepřichází o nic. Neexistuje ani motivace nastavovat vysoké smluvní pokuty dodavatelům těchto systémů, protože jen prodraží systém a z vybraných pokud ministerstvo nic mít nebude, jen dodatečné náklady.
No - pokud jde o výpadky platebních terminálů, tak VISA i MC jsou na tom zhruba stejně - občas to vypadne. A většinou se to přejde bez většího poprasku.
(Mimochodem: ve čtvrtek vypadla na "severovýchodě Čech" mobilní síť a pěkných pár minut nefungovaly telefony ani T-Mobile, ani O2. Zaznamenal to někdo? Staly se obě firmy terčem posměchu, že mají mizerný hardware i software? A přitom to je důležitější, než očkovací certifikáty. Na druhou stranu - netrvalo to celý den.)