Hlavní navigace

Češi opět rekordně utráceli v e-shopech. Doprava zdarma vygenerovala čtvrt miliardy

Jan Sedlák

Útraty v e-shopech v Česku meziročně pořád rostou. Podle aktuálních údajů APEKu a srovnávače Heureka.cz nakoupili Češi v prvním pololetí tohoto roku na internetu zboží za 51,5 miliardy korun, což je meziroční růst o 11 procent.

Růst zpomalil, ovšem dá se předpokládat, že druhá polovina roku bude tradičně silnější. Autoři analýzy dodávají, že na nákupy online mělo vliv teplé počasí, které přišlo už v dubnu.

Naopak se na růstu začínají podílet online služby pro rozvoj potravin nebo drogistického zboží. Rohlík.cz například nedávno uvedl, že se poprvé od zahájení provozu dostal do zisku a letos plánuje tržby kolem 2,5 miliardy korun.

Před pár dny se také konaly Dny dopravy zdarma, které měly úspěch i v teplém počasí. Do akce se zapojilo 836 e-shopů včetně těch velkých, jako je Mall.cz. Během akce se dosáhlo na obrat 245 milionů korun a uskutečnilo se přes 168 tisíc objednávek.

Češi už ve více než jedné pětině objednávek z internetu platí kartou, 30 procent lidí platí a zboží si vyzvedává na pobočce a dobírka si i přes pokles drží 32 procent.

Za celý předchozí rok 2017 tržby e-shopů v Česku meziročně rostly o 18 procent na 115 miliard korun.

Našli jste v článku chybu?