Hlavní navigace

České dráhy chystají instalaci Wi-Fi do většiny dálkových vlaků

28. 11. 2018

Sdílet

České dráhy - vlak Autor: Depositphotos

Nedávné zprávy o chystaném zdražení jízdného se České dráhy pokusily vyvážit jednou pozitivní novinkou: v letošním roce se chystají nabídnout připojení k internetu ve většině svých dálkových spojů. Informovala o tom agentura ČTK.

Wi-Fi chtějí státní dráhy nově nainstalovat do asi 300 rychlíkových vagónů. „Po určitém zpoždění se nám podaří v novém jízdním řádu nabídnout Wi-Fi připojení k internetu v 829 vlacích, které budou mít službu uvedenou přímo v jízdním řádu. Je to více než čtvrtinový nárůst,“ slíbil člen představenstva ČD Michal Štěpán.

Celkem 92 vozů má získat Wi-Fi ještě do konce letošního roku, zbytek v roce příštím. Celkem má být připojení k dispozici ve více než polovině dálkových vlaků, které České dráhy vypravují. Dalších 500 vlaků s Wi-Fi jezdí v regionální dopravě.

Ve spojích konkurenčních dopravců RegioJet a Leo Express je připojení k Wi-Fi standardem.

Problematické je to ovšem na některých místech s konektivitou, vyplynulo z předloňského měření, které na hlavních koridorech provedl Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Další problém bývá v tom, že mobilní signál stíní samy vagóny. Podle měření se přitom jednotlivé typy vozů v tomto ohledu výrazně liší – viz Bez opakovačů to ve vlacích nepůjde. ČTÚ změřil, jak vagóny stíní signál.

Jak ČTÚ poprvé měřil mobilní pokrytí železničních koridorů? Podívejte se:

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2018 15:08

    to je jako davat do auta potahy kdyz nema motor.. (neregistrovaný)

    hlavne at tam daji klimatizaci!!! tu lide chteji a potrebuji. wifi muzou resit az budou vsechny vlaky klimatizovane.

    to je jako davat do auta potahy kdyz nema motor..

  • 29. 11. 2018 1:02

    volani.tk (neregistrovaný)

    Mám v tel. svoje LTE, nic proti wifi. Ale cena je důležitější. Klidně přežiji horší služby a starý vlak ale chci co nejnižší cenu. Co by se hodilo jsou zásuvky na 230. Kdyz jsem jezdil pred několika lety z Prahy do Litovle vlakem amos Komenský přes3 hodiny, tak tam zásuvky nevyly :)
    Co mi naopak připadá jako plytvani a nesmysl je aby se ve vlaku svítilo pořád i přes den. Stačilo by, aby svítily nějaké LED trochu třeba v tunelu nebo v noci..

    A v pásmu 1 za Prahou vlakem nejezdím, byt by to bylo kratší a rychlejší a ekologičtější, než busem a kratší trasa protože je vlak s kombinaci s lítačkou pro p dražší než autobus který má další trasu a vice zastávek. Myslim že by se železniční doprava a MHD měla zlevnit a platit vice z daní a provázat s MHD a vlaky a zlepšit přestupy aby byly kratší vzdálenosti a lepší návaznost a u vlaků v Praze více zastávek a kratší intervaly. A více veřejné kontroly a větší efektivita ve vnitřním fungování. Jak to je v jiných městech s vlaky nevím.

  • 11. 12. 2018 14:59

    lol (neregistrovaný)

    tvl a kolik ti vyzadani te kompenzace 30,- kc stoji tveho casu a stoji to za to se kvuli tomu ztrapnovat?

  • 28. 11. 2018 22:51

    pan Kulel (neregistrovaný)

    Zavádění wi-fi podporuji, zlevňuje to jízdenky. Když si totiž vezmete místenku do vozu s garantovanou wi-fi a ona tam není (není funkční nebo jede vůz bez wi-fi), dostanete kompenzaci 30 Kč. Na kratší vzdálenosti je to docela významná sleva.

  • 28. 11. 2018 19:28

    P2010 (neregistrovaný)

    Neřeší se nakonec jiný problém? Ve vlaku, hlavně v noých vozech není na uzemí ČR často signál. Zajímavé je že v Německu je ve stejném vozu LTE po celou dobu jízdy :-)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).