Hlavní navigace

Čeští diváci si budou muset zvyknout na placené sportovní přenosy

27. 2. 2018

Sdílet

Vrcholového sportu bude podle insiderů v televizním programu nadále ubývat a čeští diváci si budou muset za nejprestižnější sportovní klání v televizi připlatit. Hlavním důvodem je stupňující se komercionalizace sportu a rostoucí náklady za vysílací práva. Typickou ukázkou nového přístupu ke sportovním přenosům se podle mediální společnosti Axocom staly letošní zimní Olympijské hry.

Ze sportu v televizi se již dávno stal marketingový nástroj, který je rok od roku propracovanější a pro vysílatele náročnější. Zatímco olympiáda v Naganu v roce 1998 si na vysílacích právech vydělala 514 milionu dolarů, turínská olympiáda pak již 831 milionu dolarů, ta v ruském Soči trhla rekord s 1289 miliony dolarů, okomentovala aktuální vývoj ředitelka mediální společnosti Axocom Erika Luzsicza s tím, že zimní olympijské hry jsou stále ještě výrazně levnější než ty letní.  

Nicméně ani zdražující vysílací práva nezastaví televize v přetahování o diváky. A to je právě důvod, proč bylo letos na České televizi zimní olympiády méně než v minulosti, protože vysílací práva ve velkém nakoupila televizní společnost Discovery Communication. Kompletní program ze sportovního klání je tak k vidění na placených kanálech Eurosport. 

Méně světového sportu pro české diváky 

Podobná situace se netýká jen olympiády. Atraktivní sporty z veřejnoprávních stanic pomalu mizí a fanoušci či věrní diváci musí počítat s tím, že si za ně musí připlatit. Například jako za jednu z nejprestižnějších fotbalových soutěží, tedy Ligu mistrů. Ta by měla být nadále dostupná již jen na placených kanálech. 

Placené programy lákají i na populární sporty, které ale v Česku nemají takovou fanouškovskou základnu a tradici jako například hokej či fotbal. Bojové sporty či závody formule jsou obvykle doménou právě specializovaných sportovních kanálů. Ze sportovních televizních práv se stal lukrativní byznys. Každá taková investice je náročná a smysl dává právě na specializovaných kanálech. Čeští diváci se budou muset připravit na to, že to do budoucna budou mít ještě náročnější. Bez ochoty připlatit si za sport v televizi se budou muset smířit s tím, že uvidí vrcholového sportu ve volně dostupném vysílání méně a méně, uzavřela Luzsicza s tím, že sport patří mezi lákadla nabídek specializovaných kanálů a pomáhá tak k rozvoji celého segmentu placených stanic mezi českými diváky.  

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Autorka je ředitelkou společnosti Axocom, která zastupuje zhruba padesát stanic v regionu střední a východní Evropy.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).