Hlavní navigace

Čeští STRV získali slavného klienta, vyvinuli aplikace pro seznamku Tinder

Jan Sedlák

Tinder je v současné době zřejmě nejznámější seznamkou na mnoha světových trzích. Pomocí dvou základních gest je možné hodnotit protějšky a algoritmy na pozadí pak vzájemné shody párují. Tinder je oblíbený zejména na mobilních zařízeních, před několika měsíci se ale postupně začala vypouštět také webová verze. Ta nese výraznou českou stopu.

Tinder Online vyvíjelo české studio STRV, kterému se postupně podařilo etablovat na americkém trhu. STRV už předtím udělali také verzi Tinderu pro Apple TV, která se ukazuje být poměrně oblíbená jako společenská záležitost.

Studiu se spolupráce s Tinderem podařila i přesto, že si firma běžně externí týmy nenajímá a raději buduje interní vývoj. „Prostě jsme sami udělali verzi Tinderu pro Apple TV a ukázali jim to. Vedení se to zalíbilo. Podobnou taktiku jsme ostatně na americkém trhu volili vícekrát,“ popisuje spoluzakladatel STRV Lubo Smid.

Spolupráce je nastavena

STRV od Tinderu původně ani nemělo data a pracovalo se s mockupem. Webová aplikace běží v HTML5 a JavaScriptu a byla prezentována například na konferenci Google I/O.

STRV dělají na několika aplikacích pro seznamování a s oblastí mají zkušenosti. Dostali se také k zakladateli a aktuálně předsedovi představenstva a dříve výkonnému řediteli Tinderu Seanu Radovi. Ten českým vývojářům nadále poskytl dobré reference na americkém trhu.

Pro STRV je spolupráce s Tinderem i přes úvodní punkový přístup zisková. Zejména webová verze, na které dělali vývojáři studia přímo v kancelářích Tinderu v Los Angeles. Dohromady na projektu dělaly vyšší jednotky lidí.

„Webovou verzi a aplikaci pro Apple TV jsme dokončili. Další vývoj nekomentujeme, ale s Tinderem máme nastavený vztah,“ dodává Smid.

STRV také rozjeli spolupráci s technickým ředitelem Tinderu Ryanem Oglem, který je tento týden v Praze. Ogle v Tinderu nedávno skončil a rozjíždí vlastní projekt Arimus. „Roli v navázané spolupráci hraje kvalita. A samozřejmě také cena je nižší, než k jaké se jde dostat v Kalifornii,“ popisuje Ogle.

Tinder je součástí skupiny Match Group, pod kterou spadají i další seznamovací služby včetně Match.com. Byznys Tinderu jako takového je oceňován zhruba na 1,6 miliardy dolarů. Přesné číslo aktivních uživatelů Tinderu není zveřejněno, půjde ale o desítky milionů lidí.

Prozatím není veřejné ani to, kolik uživatelů Tinderu využívá webovou verzi a aplikaci pro Apple TV. Může jít o jednotky procent. Webová verze byla prioritně vyvíjená pro rozvojové trhy, kde například uživatelé nemají nejmodernější chytré telefony a tak dále. Tinder je považovaný za typický produkt éry „mobile first“, podobně jako Instagram. Ten webovou verzi také vyvíjí, oproti mobilní verzi je ale výrazně osekaná.

Našli jste v článku chybu?