Hlavní navigace

Covid pomohl i módě na internetu, e-shopy v ČR loni udělaly obrat 31 miliard

Sdílet

Jan Sedlák 18. 1. 2021

Situace kolem covidu pomohla tuzemské e-commerce i v případě prodeje módy. Tato oblast v roce 2020 meziročně vyrostla o 14,11 procenta na obrat 31,31 miliardy korun. Stejné tempo růstu se dle odhadů má udržet i letos a móda na internetu by se tak měla dostat na necelých 36 miliard korun. Vyplývá to ze studie Fashion (Re)search, kterou vytvořil český módní online vyhledávač Glami.

Tento vývoj je to v kontrastu s vývojem módního trhu jako celku, který se loni včetně kamenných prodejen propadl o 9,83 procenta. “Offline móda” každopádně nadále tvoří dominantní část trhu. V roce 2020 přesáhla 113 miliard. Podíl e-commerce na trhu s módou je tak 23 procent. Předpokládaný obrat módní e-commerce v roce 2023 je 40 miliard.

Největším módním e-shopem z pohledu návštěvnosti loni bylo About You (6,28 milionu uživatelů) následované značkami Zalando (4,5 milionu), Bonprix (3,53), Sportisimo (2,72), Decathlon (2,21), E obuv (1,90), Tchibo (1,65), Astratex (990,3 tisíce), Zoot (885,9 tisíce) a Answear (712,2 tisíce). První trojice vede i v oblasti spontánní znalosti značky. Celá analýza je k dispozici zde.

České e-commerce se loni dařilo i jako celku. APEK a Heureka.cz spočítaly, že obraty e-shopů dosáhly na 196 miliard korun, což je meziroční růst 26 procent.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 1. 2021 15:35

    drbnuty_krocan

    Kdo neplatí desátek Glami, ve "výzkumu" se neobjeví, ale na druhou stranu prezentovat svoje klienty jako celý trh je u nás běžný kolorit agregátorů.

    Nahlédnul jsem u klienta do Google Analytics a s jednou doménou (provozuje jich v ČR několik) je v návštěvnosti před Astratexem. Kdyby měl někdo z umístěných odvahu napsat, jak moc ta čísla nesedí, bude mít můj respekt.

  • 18. 1. 2021 21:54

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    pokud nekdo pouziva k analyze similarweb uz tim ukazuje, ze si jen vymysli. Z dat od cca 30 webu s navstevnosti 1-3M UIN mesicne mohu rici, ze vysledky to generuje nahodne v rozmeru +- 10-70 %.

    Co se tyka dat z daneho clanku tak s ohledem na to, ze o jednom ze zminenych vim vice nez dost, tak mohu rici, ze data se vuci realite lisi asi o 150 % co se tyka navstevnosti.

    spise mam pocit, ze se chce nekdo stat jakoze samozvanou autoritou z oboru, vyuzije dat co sezene, neresi spravnost apod. ale media to otisknou

  • 21. 1. 2021 11:14

    kristyna.rakovska

    Dobrý den, uvědomujeme si, že data z webu Similarweb nemusí být v absolutních číslech naprosto přesná, avšak trendově odpovídají realitě.

    Zároveň je nám Similar web nejlépe veřejně dostupným nástrojem. Vybrali jsme ho i z toho důvodu, že si na něm realitu, kterou uvádíme může každý snadno ověřit (data jsme sbírali na konci prosince, aby byly za poslední půl rok v roce 2020, kdy jsou návštěvy nejvyšší, teď se čísla mohou lišit). Navíc, do žebříčku zahrnujeme jen e-shopy s českou doménou.

    Samozřejmě bychom byli rádi za přesná čísla – například – z účtů Google Analytics, bohužel ale oba víme, že všechny e-shopy tyto informace neposkytují a tak by žebříček nebyl přesný už vůbec.

    Každopádně, pokud máte jakékoliv informace a data, která by popírala správnost našeho výzkumu, budu moc ráda, když mi je pošlete na kristyna.rakov­ska@glami.cz.

    Hezký den za GLAMI, Kristýna Rakovská

  • 21. 1. 2021 11:22

    kristyna.rakovska

    Dobrý den, není pravdou že by v žebříčku byli jen e-shopy, které jsou přítomné na GLAMI.cz. Příkladem, Zalando, které je v obou žebříčcích hned na 2. místě, na GLAMI není. Za ním bych mohla pokračovat například Deichmannem nebo H&M. Výzkumy děláme nezaujatě a nehraje v nich roli, kdo je a kdo není na GLAMI jako náš partner.

    V případě, že máte data, která by ukázala, že je nějaký e-shop, na který jsme ve výzkumu zapomněli, budu moc ráda, když mě kontaktujete na kristyna.rakov­ska@glami.cz. V návaznosti na to, co pán píše dodám, že to platí samozřejmě pro každého, ne jen pro komentující.

    Děláme vše pro to, aby se ve výzkumu objevil každý módní e-shop, který by v něm být měl a rozhodně není naším cílem kohokoliv pošpinit nebo znevýhodnit. Naopak, cílem našeho výzkumu je všeobecné povědomí o dění na poli módní e-commerce, což se snažíme dokázat i výzkumy a následnými veřejnými webináři ohledně koronaviru, které jsme v uplynulém roku 2020 dělali.

    Děkuji a přeji hezký den,
    Kristýna Rakovská za GLAMI

  • 20. 1. 2021 13:37

    JanM

    Jsem nevěděl že někdo kupuje oblečení na internetu bez vyzkoušení. Ja bych na webu nekoupil ani nejlevnější ponožky