Hlavní navigace

Covid stál Liftago kvůli poklesu přepravy desítky milionů korun, firma ale rostla v přepravě zásilek

19. 1. 2021

Sdílet

Ondřej Krátký (Liftago) Autor: Liftago

Hodnota přeprav zprostředkovaných službou Liftago loni klesla o 34 % na 265 milionů korun. Navzdory růstu, který měl podle původních plánů firmy dosáhnout 50 %, tak Liftago kvůli koronaviru přišlo o desítky milionů korun. Služba ale zaznamenala strmý nárůst v přepravě zásilek. Pandemie koronaviru tak urychlila proměnu služby v platformu na přepravu lidí i věcí.

Firma loni obsloužila přes půl milionu koncových zákazníků, více než 1500 uživatelů taxislužby a přes 600 firemních partnerů logistiky. Množství zásilek přepravených Liftagem vloni stouplo o 6 000 %. „V minulém roce šlo o nižší stovky tisíc zásilek doručených s 97% úspěšností (adresát zastižen na první pokus). Předchozí roky šlo o tisícovky zásilek,“ upřesnil pro Lupu informace o přepravovaných objemech spoluzakladatel a ředitel Liftago, a.s. Ondřej Krátký.

Největším ecommerce partnerem byla Alza, pro kterou Liftago doručovalo zboží v expresním i hromadném režimu ve stejný či následující den. U rychlého doručení byla průměrná doba doručení 30 minut od objednání a 18 minut od převzetí do doručení. Nejdelší optimalizovaná doručovací trasa jednoho řidiče měla 49 zásilek. „Na pandemii reagujeme rychlou adaptací a investicemi do inovací,“ dodává Krátký.

Vedle balíčků z eshopů nebo cestujících Liftago přepravilo i desítky tisíc kusů potřebného zboží jako jídlo pro seniory či samoživitelky, nebo zdravotní materiál a ochranné pomůcky. Firma v souvislosti s pandemií v ročence upozornila i na proměny přepravy, kdy lidé sice méně cestovali do hospod a restaurací, ale zato si přepravu objednávali častěji pro cesty do práce a z práce. Společnost upozornila i na přetrvávající administrativní náročnost související s registracemi pro převoz osob, jídla i potravin naráz. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 1. 2021 11:20

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Liftago doruceni vcelku fajn, byt dost veci dost nedomyslenych.

    Za mne nejhorsi na te sluzbe je, ze nedonasi zasilku treba na recepci firmy. Kdyz ma clovek zamestnani, kde nemuze proste jit ven k taxiku ma dost smulu. A protoze Alza chytre v nekterych mestech dorucovala a dorucuje jen liftagem, i kdyz si zboli jiny typ dopravy, tak proste neni jak si balicek prevzit.

    Ale verim, ze pro PR je to prima.

  • 19. 1. 2021 21:53

    dalich

    Tak toto je bohužel o lidech za volantem a ne o Liftagu či Alze. Protože do tohoto byznysu tak trochu vidím (nejen za Liftago, ale obecně za logistiku), je to jen a pouze o přístupu kurýra/řidiče. Stejná situace je v podstatě u obdobého konkurenčního přepravce (PPL, DHL, Česká pošta apod.)

    Standardem jsou první zamykatelné dveře, tedy doručení k prvním vchodovým dveřím. Nad to je to o vstřícnosti. Když zákazník přijde sám k autu, je to radost a ušetřený čas. Je to i ohleduplné k řidiči. Ale nesmí to být podmínka.

    Když se ale doručuje na firmu (nebo prostřednicvím právnické osoby soukromé osobě), automaticky se počítá s osobním předáním na recepci (pěšky, výtah do 10. patra apod.), nebo tam, kde zásilku někdo může převzít. S tím řidič musí předem počítat při hledání místa pro parkování (nebo bezpečné odstavení vozidla). Nesmí se proto stát, že vám někdo zavolá "Vezu vám Alzu, přijďte si k autu".

    Že se to někomu nechce dělat je věc druhá. Často je to proto, že zásilky berou (i) taxikáři jako "nutné zlo" a podle toho se chovají. Ještě chvilku potrvá, než dojde ke změně myšlení některých dopravců a řidičů. (Liftago ale zapojuje i nákladní dopravce do 3,5t, tedy ne-taxi. Balíky z Alzy a odjinud přes Liftago už nevozí jen "taxikáři".)

  • 20. 1. 2021 8:52

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Nemas pravdu. Zatimco se nestalo u sluzeb PPL, Posta, GLS, tedy klasickych kuryrnich, aby proste to na recepci nedonesli, tak u Liftaga (jinou sluzbu tohoto typu neznam..) neprijdou nikdy. Opakuji nikdy. Vzdy zavolaji, ze je treba si proto zajit do auta.

    Kde souhlasim je prdani na soukromou adresu, opravdu do zamceneho panelaku do pateho patra nechodi nikdo. U rodinneho domu je to plichta.

    Nicmene tu jde o to, ze zrovna Alza na soukromou adresu v nasem regiionu z D+1 zacala dorucovat D+3, zaroven poskrkala dopravce a vybira "pry toho nejlepsiho" bohuzel je to zrovna firma s tragickym dorucenim (veci hozene pres plot do zahrady..) apod. tudiz domu si to dorucovat nemuzu. A do firmy uz bohuzel taky ne, protoze opet... bud si vyberu Liftago, ktere nefunguje, nebo si zvyolim "nejvyhodnejsi dopravu" jenze svete div se to je opet Liftago, ktery nefunguje. Takze verim, ze v matematice kvality doruceni to dotycnemu vyjde pozitivne, ze se zvysi % doruceni, nakladove to bude prima, ale proste aj uz tam nemam jak nakupovat.

    Ano, ja vim, ze muj odchod jinam je nepolozi a ani jim to nepreju, ale co uz.

    A to uz nemluvim o kvalite dorucovani pres Liftago ve vanocni sezonu. I v meste s dorucenim ten samy den par baliku hledaji doted a jine D+XY casto i vice, nez klasicke firmy.

    Takze jo, je to vyvoj kupredu o tom zadna.

  • 20. 1. 2021 19:12

    lazywriter

    Asi je to opravdu o lidech. Řidič Liftaga mi baliček nejen přinesl ke dveřím a ještě mi je podržel, když jsem ho nesl dovnitř. Škoda, že u webu s trackováním není možná nějaká rychlá zpětná vazba. Tehdy bych "plus" dal.

  • 21. 1. 2021 8:50

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    ze zakulisi vim, ze to nosit do firem na recepci apod. nemaji, to ze to nekdo udela je mozne, ale pokud ta sluzba nejak nefunguje standardne nelze se na ni spolehat.

    Rohlik to treba nosi vzdy ke dverim a nestalo se, ze by ridic rohliku to treba zene v tehotenstvi nedonesl az do kuchyne a to sam od sebe.

    Ja kazdopadne respektuji jak kdo zvoli sve sluzby a je na mne, zda to akceptuji nebo ne.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář a moderátor, redaktor Lupa.cz a spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve působil také v marketingu a pracoval ve státní správě.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).