Hlavní navigace

Názor k aktualitě ČTÚ: internetové spolky aktivně usilující o nové klienty jsou podnikateli od Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje - Aleši vy tu definici vnímáte špatně, hlavně ten...

  • 17. 1. 2020 11:03

    Uzivatel_tohoto_jmena_jiz_existuje

    Aleši vy tu definici vnímáte špatně, hlavně ten pojem "dosažení zisku". Berete to příliš formalisticky jako položku na výkazovce, ale tím ziskem je primárně myšleno zvyšování hodnoty podniku/firmy/pod­nikání. Protože je mnoho subjektu, co zisk jako takový netvoří, ale tvoří hodnoty, kterými zvyšuji hodnotu své firmy/podnikání a o to jde. Ostatně spousta podnikatelů zisku jako takového dostahovat nechce a mají jej nulový, pak by tedy z vašeho pohledu nepodnikali a nebyli podnitateli.
    A pokud subjekt směřuje k tomu, aby zvyšoval svou hodnotu, tak je pak možno na to pohlížet jako na o podnikání, které se skryje za líbivý spolek.
    Ostatně podobných situací zde bylo mnoho, typicky to bývá u dotací, kdy v divočejší době si někteři budovali tenisové kurty za dotace s tím, že je bude držet spolek a budou přísutpné veřejnosti, pak se formalisticky udělal otevírací doba v noci v sobotu pro veřejnost a ve zbylém času to bylo jen k užívání zakladatele spolku. Také to neuspělo apod.

    A podobných případů, kdy někdo kreativně využíval možnosti, které mu pak soudy smetly je opravdu hodně.