Hlavní navigace

Data: Prima zažila rekordní rok, nejvíc bodovala Slunečná

Sdílet

Filip Rožánek 19. 1. 2022
Slunečná Autor: TV Prima

Průměrná sledovanost všech stanic televize Prima dohromady byla v loňském roce 25,18 procenta. Vyplývá to z dat elektronického měření sledovanosti, které pro Asociaci televizních organizací zajišťuje agentura Nielsen Admosphere. Je to dosud nejlepší průměrný celodenní výsledek Primy v cílové skupině diváků starších 15 let. V hlavním vysílacím čase představoval průměrný podíl na sledovanosti 26,1 procenta.

Hlavní stanice Prima lákala průměrně 12,27 procenta diváků v celodenních datech a 14,4 procenta v hlavním vysílacím čase. Tematické stanice Primy, například Cool, Max, Love nebo Krimi, dosahovaly dohromady průměrné sledovanosti 12,9 procenta.

„U obchodní cílové skupiny 15–69 let jsme dosáhli podílu na sledovanosti v celodni 25,08 procenta a prime time share 26,24 procenta,“ dodal Marek Singer, generální ředitel skupiny Prima.

Nejsledovanějším pořadem ve vysílání Primy byl její původní romantický seriál Slunečná. Průměrně si ho zapínalo 1,24 milionu diváků (průměrný podíl na sledovanosti v čase vysílání dosahoval 28,9 procenta). Nejsledovanější epizodu z 2. března vidělo dokonce 1,44 milionu lidí.

Tento pořad se zároveň stal nejsledovanějším na webu iPrima.cz i v HbbTV. Mladší cílová skupina v internetovém archivu vyhledávala reality show Like House, první díl druhé série vygeneroval největší počet zhlédnutí videí ze všech pořadů.

V televizním vysílání byly dále úspěšné seriály Polda IV (průměrně 1,04 milionu diváků při podílu na sledovanosti 23,15 procenta) a Hvězdy nad hlavou (průměrně 1,01 milionu diváků při podílu 24,52 procenta). Nejsledovanějším filmem se stala pohádka Zakleté pírko (1,06 milionu diváků, podíl na sledovanosti 28,94 procenta).

Celkově nejsledovanější televizní skupinou na tuzemském trhu byla v roce 2021 Česká televize s podílem 32,34 procenta. Poprvé měla také nejvíc diváků v hlavním vysílacím čase (31,59 procenta). Jsou to nejlepší výsledky veřejnoprávní televize od roku 1998. 

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 1. 2022 18:49

    bez přezdívky

    Primě se podařilo nabrat nenáročné diváky, které oslovovala primárně Nova, a to jejími vlastními zbraněmi. Bulvární zpravodajství, bezduché laciné "nekonečné" seriály cilené převážně na ženské publikum, na které se soustředí a vyplácí se jí to. O show už tu není zájem, alespoň ne v podání Primy. Do akvizic nemá cenu investovat, protože to její divák neocení, samozřejmě promítnuto do sledovanosti. Proto i malé kanály, jako Love, Krimi jsou vyplněny nejlacinější německou tvorbou a celá knihovna Coolu již představuje dva seriály (Simpsoni a Hvězdná brána). Prima tak vydělává a daří se jí.

  • 19. 1. 2022 17:08

    bez přezdívky

    takže má vysokou sledovanost, ale nedosáhne na ČT. Laický čtenář jako jsem já si vzápětí položí otázku "takže už předběhla NOVU?". Akorát to se z článku jaksi nedozví :-(.

  • 19. 1. 2022 18:44

    Filip Rožánek

    Nepředběhla. Ve všeobecné cílové skupině 15+ je za rok 2021 pořadí následující: Česká televize (32,34 %), Nova (26,34 %), Prima (25,18 %). Ve všech případech jde o průměrný denní podíl na sledovanosti. V hlavním vysílacím čase je pořadí stejné, jen s vyššími čísly u komerčních stanic: ČT 31 %, Nova 29,99 %, Prima 26,1 %.

    Kromě toho má každá komerční televize svou cílovou skupinu, která je pro ni důležitá při prodeji reklam. V případě Novy jde o diváky 15-54 let, u těch je nejsledovanější. Prima prodává reklamu s cílením na kategorii 15-69 let.