Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Datacentrum Tower na Žižkově mělo výpadek, Radiokomunikacím nešlo napájení od anonym - Dovolte mi malou úvahu člověka, který se datovými...

  • 13. 8. 2019 11:31

    bez přezdívky

    Dovolte mi malou úvahu člověka, který se datovými centry zabývá více jak 15 let.

    1. To, že pánové v ČRa svou práci dělají tak jak dělají a za jakých podmínek provozují a staví datové centra, to je jen a jen odrazem výše investice (CAPEXu) a následně i provozních nákladů (OPEXu), který jim management přidělí. A stejně to funguje ve všech firmách, které provozují datová centra. Tzn. když majitel/akcio­nář/management na výstavbu a provoz DC dá málo peněz, tak se zákonitě musí hledat cesty, jak to DC postavit za málo peněz a musí se šetřit na technice. šetřit na technice se rovná výpadky. A stejně je to i s OPEX penězi. Když si nemůžete dovolit kvalitní lidi, kvalitní profylaxe technologie, kvalitní dohledový systém, kvalitní školení personálu, kvalitní podporu dohledu DC atd., tak věřte, že je to nejlepší cesta k co nejbližšímu výpadku/výpadkům DC.

    2. Znám některé lidi z DC ČRa, kde včera k výpadku došlo. Mnozí z nich jsou neskuteční srdcaři, kteří by udělali pro bezproblémový provoz svého DC cokoli. Ale když chybí podpora, tak se můžete snažit jak chcete. Tímto bych rád kluky z ČRa podpořil v jejich snažení a držím jim palce ať následky výpadku jsou co nejmenší.

    3. To, že DC mají výpadky, to je přeci běžné a nejde je eliminovat. Neexistuje systém jak technický, tak lidský, tak procesní, který by dokázal 100% eliminovat výpadek. A proč. Protože DC je technická záležitost a technika dříve nebo později zkolabuje - je to jen funkcí času než se to poláme. Jediné co můžete udělat, tak ten čas k výpadku prodloužit kvalitním návrhem, výstavbou a provozem DC viz. bod 1.

    3. Všechna datová centra v ČR, ale i mimo ČR měla nebo budou mít výpadek/y. Tomu se nelze vyhnout.

    4. Ještě si dovolím jeden postřeh. A to na klienty DC. Čím méně za DC klient platí, tím dříve vás postihne výpadek. Když platíte odpovídající cenu, ve které si platíte a máte garanci, že poskytovatel DC provádí profylaxe, školení, kontroly, testy, úpravy, regulace technologie ...., tak se dá výpadek oddálit, ale ne zcela eliminovat.

    Pokud by někdo z čtenářů měl jiný názor, tak se o těchto věcech rád pobavím osobně. Přijďte za námi do DC a my vám ukážeme jak to funguje a proč to fungovat nemusí.
    Přeji hezký a klidný zbytek dne
    Radek Majer

  • 13. 8. 2019 9:39

    Tomáš2

    a přitom se chlubí, že mají skoro TIER IV :). Tímhle výpadkem si značně vyčerpali i roční SLA pro TIER III. Trochu mě překvapuje jejich nekomunikace, postihlo to několik značně velkých služeb a skoro se jim nedá dovolat, natož se dozvědět podrobnosti.

  • 13. 8. 2019 14:06

    bez přezdívky

    Pod to se můžeme podepsat!

    I když do toho lidé dávají vše, základem datových center je pořád jenom technika. Žádný seriózní poskytovatel vám nikdy nedá garanci 100 %. Může navrhnout sofistikované Disaster Recovery řešení pro co největší eliminaci následků případných škod, ale připravte se, že nedostanete nejnovější BMW za cenu ojeté škodovky.

    Držíme CRA palce při vyšetřování příčiny. Ať vše probíhá pokud možno hladce.

    Za Mastery

    Michaela Rabasová

  • 13. 8. 2019 15:52

    MV

    Celé toto slohové cvičení bohužel nevysvětluje skutečnou příčinu výpadku na obou napájecích větvích v jeden okamžik. Příliš jej nevysvětluje ani oficiální vyjádření.

    Dne 12.8. 2019 došlo v čase 17:34-18:05 k výpadku napájení IT technologií na jednom ze sálů datového centra DC Tower.

    Příčinou výpadku napájení IT technologií bylo současné selhání automatů pro přepínání mezi zálohovanou a nezálohovanou sítí pro daný sál v NN rozvodně. V důsledku tohoto výpadku došlo k přechodu na provoz z UPS. Ihned po identifikaci výpadku došlo k manuálnímu restartu obou problematických automatů a obnově napájení.

    Zpožděná identifikace problému byla způsobena probíhajícími pracemi na upgrade monitorovacích systémů, tyto byly dočasně přerušeny a pracovníci datového centra nyní spolu s dodavateli inkriminovaných automatů zjišťují příčiny současného selhání a možnosti prevence opakování takovéhoto incidentu. V rámci revize dojde ke komplexní kontrole všech dalších prvků napájení v datovém centru.