Hlavní navigace

Česká televize ukončila HD vysílání svých kanálů v regionálních DVB-T sítích

30. 9. 2018

Sdílet

Česká televize Autor: Česká televize

V noci z neděli 30. září na pondělí 1. října vypnula Česká televize DVB-T vysílání svých programů ve vysokém rozlišení. Ty jsou šířeny v rámci regionálních sít 7, 10 a 20 a tato kombinace bývá někdy také nazývána jako multiplex 1a. Provozuje ho společnost Digital Broadcasting.

Právě HD vysílání některých kanálů (kromě České televize se aktuálně jedná třeba o Joj Family, Prima Comedy Central nebo v některých lokalitách vysílající regionální televize Polar a V1) je jedním z hlavních argumentů pro brzký přechod na nový vysílací standard DVB-T2.

Diváci, kteří nebudou chtít přijít o HD vysílání programů České televize, si budou muset koupit buď nový set-top box, nebo televizor umožňující příjem tuzemského DVB-T2/HEVC. Při výběru vhodných zařízení je možné se řídit seznamem certifikovaných zařízení, který pravidelně sestavují České Radiokomunikace.

PŘEHLED DVB-T2 KOMPATIBILNÍCH SET-TOP BOXŮ: 1. část2. část3. část

Kdo bude chtít přechod na DVB-T2 příjem prozatím ještě odložit, bude se muset spokojit s SD kvalitou programů České televize. Někteří diváci také mohou mít své DVB-T přijímače naladěny na HD vysílání na zmíněném multiplexu 1a. Ti budou muset obnovit příjem veřejnoprávního multiplexu s číselným označením 1, který jim umožní sledování programů České televize ve standardním rozlišení.

Přechod na DVB-T2 bude mít pro diváky kromě uvedeného příjmu všech HD programů České televize také několik dalších výhod. V přechodové DVB-T2 síti 11 totiž navíc vysílá v HD i zpravodajská ČT24, která v DVB-T chybí. V DVB-T2 navíc vysílání České televize doplňuje u vybraných pořadů i originální zvuková stopa nebo zvuk v Dolby Digital kvalitě.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).