Hlavní navigace

Do Česka vstupují odložené platby Klarna, jejichž tržní hodnota spadla o 40 miliard dolarů

27. 9. 2022

Sdílet

Klarna Autor: Klarna

Ztrátové české fintechové startupy Twisto a Skip Pay (Mall Pay) zaměřené na odložené platby (BNPL) dostávají na našem trhu novou silnou konkurenci. Do Česka oficiálně vstoupila švédská společnost Klarna, která má za zády investice ve výši 4,5 miliardy dolarů, mimo jiné od Alibaby, Sequoia Capital, Silver Lake, Mubadaly nebo SoftBank.

O plánovaném vstupu Klarny do Česka jsme na Lupě psali v květnu, nyní se akce oficiálně potvrzuje. Tuzemskou ředitelkou se stala Tereza Obrtáč. Ta dříve pracovala jako marketingová manažerka v Zalandu nebo jako account manažerka v Googlu.

Ztrátové odložené platby Mall Pay se mění na Skip Pay. Letos přes ně proteče miliarda Přečtěte si také:

Ztrátové odložené platby Mall Pay se mění na Skip Pay. Letos přes ně proteče miliarda

Klarna měla před rokem tržní hodnotu 45,6 miliardy dolarů, došlo ale k její masivní redukci. Jednorožec v létě oznámil nové investiční kolo, v rámci kterého došlo ke snížení tržní kapitalizace o 85 procent na 6,7 miliardy dolarů. Podle zpráv z trhu investoři korigují předchozí přehnaná očekávání, která byla hnaná nahoru i vlivem covidového růstu e-commerce a na to navázaných oborů. Klarna má u své aplikace celosvětově 23 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Klarna u nás inzeruje zejména službu Pay in 3. Jako první partneři je začaly nabízet obchody Pilulka, Footshop, eObuv a H&M.

“Ačkoliv e-commerce v České republice roste ohromujícím tempem, nákupní proces je zde stále komplikovaný a plný nejistot. Čeští zákazníci si zboží objednané online chtějí před zaplacením prohlédnout a osahat, ale jejich možnosti jsou omezené pouze na zastaralé platby na dobírku či na využívání drahých kreditních karet. Díky bezúročné službě Pay in 3, kterou Klarna nabízí, nově českým zákazníkům poskytneme možnost jednoduché platby na jedno kliknutí, která jim umožní nakupovat flexibilněji a s větší jistotou. Kromě samotné platby umožňuje aplikace Klarna nakupujícím bezproblémově sledovat vlastní objednávky, spravovat vrácení zboží a kontrolovat svůj rozpočet, čímž zefektivňuje celý nákupní proces,” uvádí výkonný ředitel švédského startupu Sebastian Siemiatkowski.

Pay in 3 funguje tak, že se platba za zboží rozdělí do tří bezúročných plateb hrazených každých třicet dní od nákupu.

Twisto loni udělalo další ztrátu 164 milionů. Akcie nového majitele jsou stále u dna Přečtěte si také:

Twisto loni udělalo další ztrátu 164 milionů. Akcie nového majitele jsou stále u dna

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 9. 2022 8:11

    jlmd

    Pro Sebastiana: v Česku moc drahých kreditních karet není. Drtivá většina karet je debetních a tam při placení na eshopech neplatím ani korunu poplatek. Není problém u nás zaplatit, není problém u nás vrátit zboží. Platební brány spolupracují jen s těmi eshopy, které mají nějakou historii, jsou solidní a tak je to záruka, že tě eshop nepodvede...

    Takže to určitě není důvod, abych používal složité odložené platby, kde musím hlídat, abych včas zaplatil.. je to složitější, než platit platební kartou.

  • 27. 9. 2022 11:31

    petrph

    Ono přesněji, ani ty kreditní karty nejsou drahé, obvykle stačí pár plateb v měsíci a poplatek se neplatí.
    S tím tedy, že ani ten vysoký úrok se neplatí, pokud člověk uhradí do určeného data, což je -"až 45 dní" - nutno si nastudovat a ohlídat.. Tím nechci dělat reklamu své nebo jiné bance, ale že pro tyhle společnosti s odloženými platbami na trhu zkrátka příliš místa není. Pokud se tedy nechtějí orientovat na lidi, kterým ani ta banka kreditku nevydá, protože nemají potřebné pravidelné příjmy. Ale na těch pak spíše prodělají...

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Reportér Lupa.cz a E15. O technologiích píše také do zahraničních médií.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).