Problémy dopravních firem před letošními vánočními svátky zřejmě budou ještě větší než loni. Většina z nich se potýká s rekordním počtem zásilek, nedostatkem řidičů a dalšími problémy.
Dopravce DPD na situaci zareagoval tím, že od tohoto týdne přestal přijímat nové zákazníky (tedy obchodníky). Bude tak doručovat zboží jen pro dosud nasmlouvané kamenné obchody či e-shopy a do konce roku nebude uzavírat nové smlouvy s dalšími zájemci.
Zároveň také stávajícím klientům z řad obchodníků omezil možnost plateb v hotovosti. Za své zásilky mohou nově zaplatit jen bankovním převodem. „Zablokovaní budou odesílatelé zásilek s platbou v hotovosti/platební kartou (týká se to objednávek přijatých emailem, telefonicky a v aplikacích),“ říká generální ředitel DPD CZ Miloš Malaník.
DPD opatření vysvětluje tím, že chce zabránit přetížení svých kurýrů. Odvolává se přitom na údajný příliv nových zákazníků, kteří se k ní prý chystají od konkurence. „Jak z trhu, tak z avizačních emailů zákazníkům či přímo od samotných e-shopů a od koncových zákazníků máme informaci, že naše přímá konkurence (přepravní balíkové služby), nestíhá doručovat zásilky,“ tvrdí Malaník.
Některé velké e-shopy už po zkušenostech s tím, jak dopravci před svátky nestíhají, zvažují zřízení vlastní dopravy. „Letošní Vánoce asi rozhodnou. Z důvodů opakujících se problémů v oblasti doručování balíků do budoucna zvažujeme nabídnout zákazníkům vlastní dopravu,“ řekl serveru Aktuálně.cz například Pavel Knapp z Mall Group.
Aktualizace 7. 12. 13:25 – DPD podle oznámení na svém webu přijalo i další opatření, která mají snížit předvánoční tlak na dopravce:
Od 6. do 31. 12. 2017 umožňujeme pouze jednu změnu adresy/termínu pro doručení vašeho balíčku. Současně není možné vybrat doplňkové služby ranního, odpoledního, večerního doručení, včetně odložení termínu doručení – v těchto případech doporučujeme využití výdejních míst Pickup.