Hlavní navigace

Názor k aktualitě E-shop na dálniční známky měl bezpečnostní problémy, unikly osobní údaje [AKTUALIZOVÁNO] od KarelE - Ale vždyť my, hnidopiši, jsme své programátorské umění...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 1. 2020 16:26

    KarelE

    Ale vždyť my, hnidopiši, jsme své programátorské umění předvedli. Na rovinu jsme říkali: 400 milionů je předražený nesmysl, ale stejně tak je nesmysl byť jen základ zvládnout za víkend. Říkali jsme: TO NEJDE.

    Našlo se několik stovek pánů a dam, kteří nám oponovali s tím, že to JDE. Šedesát z nich se sešlo, tvrdě pracovalo a výsledek vidíme. Pár lidí z PR stále tvrdí "tak vidíte, že když se chce, tak to jde!" Jenže my ostatní vidíme, že se jen potvrdilo, že to nejde. Osobně bych výsledek označil jako diskreditaci IT. Že ještě deset let budeme poslouchat věty stylu "jó to jsou ty hrdinské kecy, jenže všichni dobře víme, jak to dopadlo s dálničníma známkama! Neberte je vážně, tlučhuby nabubřelé!" Císař je nahý a řešení opravdu není v tom do médií hlásat, jak krásné má na sobě šaty.

    Váš příspěvek je v tomhle navíc docela legrační. Proč přesně jsem se měl přidat do týmu? Co by to změnilo? Vždyť já nikdy ani slovem nenaznačil, že já bych to zvládl lépe. Já celou dobu tvrdím, že ani Chuck Norris by to nezvládl. Podcenili zadání, neměli koncepci ani sepsané use cases. To samo o sobě je práce na měsíc a teprve na jejím konci se ukáže, jak strašně moc práce na tom vlastně bude. Věřím, že většina z těch šedesáti účastníků by mne osobně strčila profesně do kapsy i několikrát. Ale tohle zvládnout nešlo, to by byl zázrak, na který po dvaceti letech práce na IT projektech nevěřím. Vlastně dvojnásobný zázrak, protože já navíc věřím, že bez detailní specifikace to dobře dopadnout nemůže. Prostě jsem viděl už příliš mnoho případů, kdy se kvůli drobnému dodatku k zadání muselo všechno od základu přepsat.

    Jen skrytě doufám, že ten výsledek nikdo nepoužije jako argument, že 400 milionů bylo v pořádku. Protože nebylo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).