Hlavní navigace

E-shop Zoot.cz požádal o ochranu před věřiteli, dluží skoro půl miliardy Kč

David Slížek

Módní e-shop Zoot.cz nezvládá řešit své závazky a podal návrh na vyhlášení tzv. moratoria před zahájením insolvenčního řízení a na ustanovení předběžného správce. Informoval o tom deník E15. Městský soud v Praze podle dokumentů v internetovém insolvenčním rejstříku návrhu firmy vyhověl.

Obchod podle materiálů k 19. lednu 2019 eviduje „závazky v celkové hodnotě 471 996 619,90 Kč, z čehož závazky ve výši 150 857 081,50 Kč jsou po splatnosti více jak 30 dnů a závazky ve výši 64 536 067,68 Kč jsou po splatnosti více jak 3 měsíce.“

Moratorium je ochrana dlužníka před věřiteli, která může trvat až 3 měsíce. Zjdenodušeně řečeno jde o jakýsi „oddechový čas“ před samotným vyhlášením insolvence. V moratoriu nelze rozhodnout o úpadku dlužníka a ten tak má šanci se se svými věřiteli dohodnout. Dodavatelé energií mu také v této lhůtě nemohou například vypovědět smlouvy.

Jak uzdravit Zoot

Zoot podle svého návrhu chce díky moratoriu zachovat provoz a získat čas na jednání s věřiteli, restrukturalizaci a ozdravná opatření. K nim podle Zootu patří už dříve avizovaný vstup krizových manažerů do firmy. Na pozici generálního ředitele nastupuje někdejší šéf DameJidlo.cz Lukáš Uhl, ředitelem pro růst se stane zakladatel startupu LidskaSila.cz Robert Vojáček a ředitelem produktu Martin Šporcl (ex-Timeout).

Zoot chce také vyjednávat o vstupu strategického partnera do firmy. „V obecné rovině projevilo zájem o vstup několik subjektů. V současné době probíhají jednání o podmínkách účasti strategickéjho partnera na podnikání Dlužníka,“ píše Zoot.

Obchod také bude dále vyjednávat s věřiteli o odkladech splatnosti svých závazků. A samozřejmě bude snižovat náklady. Hlavní šetření má proběhnout v oblasti marketingu a propagace, kde Zoot v roce 2018 utratil 180 milionů Kč. V roce 2019 to nemá být více než 60 milionů, slibuje firma. Podobně se mají snížit náklady napříč celou společností.

Ušetřit chce Zoot také zavřením některých prodělečných výdejen. Z celkových 28 jich okamžitě skončí 12, zbylé pak budou podle Zootu „transformovány do podoby standardních prodejen“. Zároveň chce otevřít vlastní prodejny v nákupních centrech, protože se podle materiálu „nachází v situaci, kdy vyčerpává své možnosti přesvědčit potenciální zákazníky ke koupi prostřednictvím elektronického obchodu“.

Posledním zmíněným opatřením má být posílení výroby a prodeje oblečení vlastních značek Zoot, Zoot Original a obuvi OJJU. Oproti ostatnímu zboží totiž mají hrubou marži vyšší o cca 10 procent.

Našli jste v článku chybu?