Hlavní navigace

E-shopy spustily výprodeje a zájem lidí je vyšší než loni

27. 12. 2018

Sdílet

Povánoční výprodeje jsou v plném proudu, prodeje jsou přitom letos vyšší než loni. Vyplývá to alespoň ze závěrů ankety, kterou mezi internetovými prodejci provedla ČTK.

Slevy v e-shopech mohly odstartovat hned po Štědrém dnu, tuto výhodu oproti kamenným prodejcům, kteří museli čekat až na dnešní den, většina z nich využila na maximum. Výprodejem po vánočním šílenství si obchodníci uvolňují místo ve skladech, aby mohli začít nakupovat zboží pro novou sezónu.

Slevy na Alza.cz, Mall.cz, nebo Kasa.cz dosahují u některého zboží až 80 %, Datart.cz, online verze populární kamenné sítě, nabídla pro změnu slevy u vybraného zboží 70 %. Přestože řada slev je ve skutečnosti spíše optická a například porovnáním na cenovém srovnávači typu Heureka.cz se často ukáže, že cena po slevě je ve skutečnosti průměrná cena na trhu, zatímco cena před slevou byla značně nadsazená, zákazníci na slevové výzvy slyší.

„Proti 26. prosinci 2017 činí dnes nárůst obchodu asi 21 procent,“ prozradil například ČTK obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena. Nejvíce se podle něj kupují doplňky k hlavním dárkům, tedy například hry pro herní konzole nebo fotopapíry k tiskárnám. Dobře si vedou ale i dlouhodobí favorité v podobě chytrých telefonů, herních počítačů, notebooků a televizí.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 12. 2018 17:41

    bez přezdívky

    u elektroniky, tv, phones atd.. je naprosto běžné, že prodejci schválně šidí (= legálně obcházejí ustanovení o výši poskytnuté slevy).. stačí se buď odvolat na RADOBY STANDARD - doporučená MOC ze strany výrobce (kterou stejně nikdo na trhu nenabíhí - paklíže chce prodat).. nebo jako to dělají supermarkety pro své letáky - jeden týden vyhodí cenu (např. běžné víno, co stojí 40 týádnů v roce cca 89 kč).. tak ho vystřelí na 139 kč - a pak za dva týdny vítězoslavně nabízí se slevou 40 % - TOHLE delá pořád a dokola Albert. si asi myslím, že lidi jsou padlí na hlavu..

    KDE ALE SLEVY FAKT PLATI.. typu "obří" reálných 50 % a více jsou hračky.. platí to u všech tří velkých hráčů na trhu- Sparkys, Bambule (společně holding All Toys) a Pompo.. Tam fakt je dohledatelné, že s cenou nemanipulují v průběhu roku a když mají výprodeje, tak ty slevy jsou skutečné.

  • 27. 12. 2018 21:35

    comodoro (neregistrovaný)

    Nechci slevu zadarmo:-)

    Zřejmě za honbami po slevách může nedostatečné vzdělání, hodně lidí nechápe, že sleva o ceně neříká nic. Připomíná mi to, jak jsem jako malé dítě nemohl pochopit, že procento samo o sobě nic hmatatelného nevyjadřuje.

  • 28. 12. 2018 10:48

    fd (neregistrovaný)

    Krasny priklad "slev" https://www.steamprices.com/eu/bundle/9245/kerbal-space-program-making-history-bundle

    Predevsim si povsimnete, jak se najednou "bezna" cena o 10% navysi, aby "sleva" vypadala vetsi.

    Ad hracky, co myslite, jaka je hodnota 1/4kg plastu? 10 nebo 15Kc? Pak vam s radosti z 500Kc na 250Kc "zlevnim". Ano, lide jsou padli na hlavu, protoze to kupuji.

  • 28. 12. 2018 13:16

    Karel (neregistrovaný)

    V případě Kerbal Space Program tam ta sleva je. Stojí to polovinu obvyklé ceny. Co řadu lidí mate a řadu jiných, včetně mne, štve, je tlak Valve na akční slevy. To pak totiž vidíte to, co vidíte - Halloween, Black Friday a vánoce. Ve dvou měsících je napěchovaných tolik akcí, že je řada her víc ve slevě než za plnou cenu. Najděte si pár rozhovorů s vývojáři, co na Steamu publikují. Je to dost nepěkné čtení o tom, jak Steam v propagaci her selhává. S tím, kolik tisíc her tam ročně přibude, je jediná rozumná šance, jak se dostat na kratší seznam, sleva. Ten seznam má jen několik stovek položek, takže tím vydavatel zvyšuje šance, že si té hry někdo všimne.

    A pokud jde o tu standardní cenu, tak to je vlastnost SteamPrices. Oni o ní ví a upozorňují na to. Pokud se vám to nechce hledat, tak jen pro KSP: teď je bundle v akci s 55% slevou, z 54.98 na 24.99. Jeden den před vánocemi byl také ve slevě - zlevněn o 4% z 54.98 na 52.78. A dlouho před vánocemi byl ve slevě 9%, z 54.98 na 50.3. SteamPrices tyhle slevy menší než 10% (možná 25%?) nezohledňuje a výslednou cenu prostě označí za standardní. Dělají to mimo jiné právě proto, že velká část her je ve slevě prakticky nepřetržitě. Bohužel si toho někteří méně pozorní uživatelé nevšimnou a dojdou pak k chybnému závěru, že někdo v den zahájení slevy hru zdražil. Nezdražil, jen se procento slevy zvýšilo přes hranici, kdy už je považováno za slevu. S tím 54.98 nikdo nehnul.

    Co se Lega apod. týká, tak kostky jsou velice levné. Co je drahé jsou ty návody k tomu. Plná barva, kvalitní papír, hodně stran, relativně malý náklad. Druhou největší položkou je pak práce - napytlíkovat správně ty kostky. Přičemž pozor - jedna věc jsou ti lidé, co dělají ruční část té práce, ale oni víc stojí ti lidé, kteří pobíhají kolem strojů a udržují je v chodu. Plast je to nejlevnější. Přidejte cenu za expedici, marži výrobce několik málo %, marži prodejce 100% a k tomu DPH. Z krabice, co má skutečné náklady 200Kč, je rázem krabice za 599Kč. Někteří prodejci si dávají nižší marži, takže pokud člověk nutně nepotřebuje jít do Sparkys apod., tak to sežene i za 450Kč. V akci pak i za 300Kč, což už je ovšem na hraně a dlouhodobě to kamennou prodejnu neuživí.

  • 30. 12. 2018 23:32

    R (neregistrovaný)

    Marze 100% neexistuje, pokud je to navyseni ceny, tak provyrobci maji vetsinou 50%. Jak to pocitaji nevim, rikal mi to bez dalsich detailu auditor. Nicmene u nekterych jedincu tu probihaji procesy jako u kamarada pred asi 18 lety, kdy se mu zdalo, ze "ten plast v hrackarstvi je silene drahej". .. A tak ho napadlo, ze se napakuje, vyrobi pak kostek za 50 Kc a proda to za 200 Kc, kdyz origo stoji 1800 Kc.
    Tak dosel do "lisovny" a nechal si nacenit nejake kostky, dali mu vybrat na zaklade objemu a presnosti striku/lisovani a vybral si presnost/kvalitu asi druhou odspodu z 6 moznosti. Udelali mu za dlouhe penize asi 5000 zkusebnich kostek v asi 5 modelech a on si s "tim hral", puvodne chtel vymyslet ruzne konkretni tvary, ale prvni dva roky ladil lisovnu a kvalitu, nakonec musel kupovat to nejlepsi co se dalo v CZ koupit asi za petinasobek ceny nez si puvodne vybral. Byl uplne v soku, ze pokud to neudela, tak uz po spojeni tri kostek to zacne delat probemy/nelicovat. Takze z puvodni kalkulace najednou 5x nahoru za plast. Pak to tlacil dal, opustil jsem ho ve fazi, kdy mel uz krabici a nafocene asi dve temata, hrad + nejaky bagr. Myslim je koncova cena byla asi 1200 Kc kontra LEGO za 1800 Kc s stejnym mnozstvim kostek. Jak to dopadlo ani nevim, asi by se to dalo dogooglovat. Podle mne to nemohlo vyjit, aby to davalo smysl, tak by to musel stat min jak pulku LEGA.
    V nekterych oborech je dost tesno, takovych prikladu, jak nekdo bude delat maslove venecky za 18 Kc a ne za 35 Kc je vic. Docela dobre se podle toho pozna typa cloveka, nektere naivni predstavy "takovej web udelam za 5000 Kc" jsou znamy i z techto vod.

  • 31. 12. 2018 17:47

    xRST (neregistrovaný)

    prý "marže na LEGO".. vy vůbec nechápete a nemáte páru, jak funguje prodej LEGO ve velkých řetězcích typu Pompo, Sparkys a Bambule.. to si jako fakt myslíte, že to "za hotové" kupují.. ??

    CHA CHA! to by asi brzo přišli na buben, když nejenom každé cca 3-4 měsíce na spoustu toho hodí 30-50 procent slevu.. navíc stabilně po celý rok mají hodně věcí zlevněnou aspoň o 15 procent (protože jak není sleva, tak nikdo "pochopitelně nenakupuje"¨)

    no takže, protože vůbec nevíte, jak to funguje, tak vám to popíši, abyste přestal plácat takové KRAVINY s marží..

    Zmíněné prodejny (stejně jako Makro, Tesco nebo např. Albert) nakupují všechno LEGO od společnosti MPK Toys s.r.o., která je snad jediným obchodním partnerem pro CZ/SK trh pro LEGO Trading s.r.o. MPK Toys má obchodní podíly ve všech třech velkých hračkářských firmách - tj. Sparkys, Pompo, Bambule resp. HM Studio. Prodejny to LEGO nabízí ve formě tzv. komisního prodeje (podobně jako např. denní tisk u trafik).. co neprodají - TO VRATI.. zisk mají pouze z toho, co prodají.. takže jim je úplně šumák, kdy a co zlevní, protože o slevách rozhoduje LEGO Trading, kterému potažmo "všechno zboží patří".. a proto jsou schopni si dovolit takové naprosto nesmyslné slevy typu 55 % sleva atd.. / a i to je důvod, proč menší hračkářství typu Maxikovy hračky apod.. nikdy nemají tak velké slevy - oni totiž zboží musí kupovat natvrdo.

  • 31. 12. 2018 23:58

    bez přezdívky

    vůbec tomu (LEGO businessu) nerozumíte a plácáte totální nesmysly.. zaprvé celá řada lidí si naivně myslí, že když je v Kladně obří LEGO továrna, tak tam asi taky všechno vyrábějí, že jo? - houby.! .. z další továrny v Maďarsku tam vozí hotové, vylisované kostky a v Kladně je pak balí do krabic s manuály. Vyrábí tam jen velmi úzkou část věcí.

    máte pravdu v tom, že LEGO je nechutně předražené, o čemž svědčí i fakt, že samotné LEGO vždy při ukončování produkce určité stavebnice automaticky nabízí slevy 33-50 %. Automatickz. Bez ohledu na to, zdali to byl prodejní trhák či nikoliv. Takže tímto už celou řadu "zkušených" kupujících totálně přesvědčili o tom, že kupovat cokoliv za plnou cenu je totální a nesmyslná kravina.. málokterá firma pravidelně co 6 měsíců dává 50 procent slevu na vše, co vyřazuje z prodeje.. snese to srovnání snad jen s nechutně předraženým textilem v CR.

  • 28. 12. 2018 10:51

    thr

    Mě by jen zajímalo, proti čemu jinému byste chtěl slevu v elektro počítat, než proti něčemu na způsob doporučení výrobce... Jasně že se slevami čaruje a lidi blbnou do extrému, to pravda je, ale zrovna na výpočtu z doporučené ceny výrobce/distri­butora nevidím nic moc špatného, výsledkem je minimálně to pozitivum, že budou mít procento slevy všichni počítané stejně a zákazník právě šizen nebude.
    U jiných metod je chaos a prostor k nečestnostem daleko větší :-(

  • 28. 12. 2018 11:00

    fd (neregistrovaný)

    Co nechapete na prostem faktu ze zadna doporucena cena neexistuje? To jsou pouze blaboly chorych mozku. Existuje cena trzni = ta za kterou to prodavate. A pokud neco prodavate za 50Kc, a zlevnite to na 40Kc, tak to neni sleva 80% ze? Ze si distributour nebo vyrobce napise na krabici blabol na tema 250Kc na tom vubec nic nemeni. Ostatne to presne tak vnima i COI, pokud dorazi. Bohuzel jejich sankce jsou tak smesne, ze vubec nestoji za hovor.

  • 28. 12. 2018 21:35

    A (neregistrovaný)

    Chtěl bych výši slevy počítat proti průměru z cen, za které se za poslední rok (365 dnů) prodalo alespoň 80% daného zboží.
    O slevě přirozeně není možné mluvit, pokud se doposud toho zboží prodalo jen pár desítek kusů.

  • 28. 12. 2018 10:07

    Noname (neregistrovaný)

    A videl ty slevy nekdo nekdy na vlastni oci? Povedlo se nekomu nekdy skutecně zlevnene zbozi zakoupit?
    Co chvili se leckde pise o slevach a zrejme jen ja mam tu smulu, ze na zadne slevy nikdy nenarazim. (A to jsem po stedrem dnu byl nakupovat a eschopu i v kamennych prodejnach.)

  • 29. 12. 2018 8:05

    Karel (neregistrovaný)

    Ale jo, obcas nekde, nekdy. Na Black Friday na Alze byla ctecka knih se slevou ctyri stovky z puvodnich 2900. Pustili ale jen 40 ks. Za 35 minut vyprodano. Od te doby az do dnes uz na ni dalsi sleva nebyla.

    Nicmene nechapu tu posedlost slevama a touhu najit spravnej a idealni vypocet slevy. Je prece uplne jedno, jestli to nekdo chce pocitat z doporucenych cen, nebo z ceny 80 % dosud prodaneho zbozi apod. Stale to jsou nesmysly.

    Pro me je dulezita okamzita cena, za kterou muzu koupit. Vyhovuje mi? Koupim. Nevyhovuje mi? Nekoupim. A jestli u toho sviti nejake % slevy me vubec nezajima. To fakt nekdo cokoli koupi jen proto, ze je tam uvedena sleva?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).