Nábytkářský řetězec IKEA chce výrazně investovat do online prodejů a zavést výdejní boxy. Jak informoval server E15, švédská firma chce v online prodejích posílit po zkušenostech s pandemickými opatřeními a do e-commerce chce podle serveru investovat asi miliardu korun.
Samoobslužné výdejní boxy firma umístí u svých prodejen v Praze a v Brně, a IKEA slibuje, že se do nich vejdou jakékoliv položky, které je možné objednat online, tedy i pohovky nebo matrace. Na dalších místech v Česku si pak zákazníci mohou vyzvednout zboží z tzv. Ikeatrucku, tedy mobilních výdejních míst, které v konkrétních časech zajíždí na vytipovaná místa.
IKEA dle informací E15 očekává, že online prodeje porostou i nadále. Miliardová investice by tak v následujících třech letech měla třeba vést k efektivnější logistice, vytvoření nových výdejních míst nebo rozšíření zákaznické podpory.