Hlavní navigace

Ericsson a německá Telefónica vytvoří privátní 5G síť pro Mercedes-Benz

24. 7. 2019

Sdílet

automobilka na 5G (Ericsson, Mercedes-Benz)

Ericsson se spojil s Telefónicou Německo kvůli kontraktu na privátní 5G síť pro výrobu automobilů Mercedes-Benz.

Všechny výrobní systémy a stroje v nově postavené továrně v německém Sindelfingenu mají být propojené a provozované prostřednictvím zabezpečené 5G sítě, která má umožnit velké bezdrátové datové přenosy ve výrobě při zachování latencí na úrovni pevných sítí.

„Jakožto výrobce automobilů se snažíme přenést digitalizaci ve výrobě na novou úroveň. Instalace lokální 5G sítě do všech našich výrobních systémů před námi otevírá další výrobní možnosti,“ komentoval zakázku  JörgBurzer ze společnosti Mercedes-Benz.

Zakázka podobného typu by měla být podle Ericsson jen první vlaštovkou, 5G sítě se mají masivně uplatnit vývojem a výrobou počínaje a komunikací vozu v provozu konče: „Automobilový průmysl bude mezi prvními, kteří budou profitovat z možností, které 5G nabízí,“ myslí si ArunBansal, ředitel Ericssonu pro Evropu a Latinskou Ameriku.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 7. 2019 20:01

    bez přezdívky

    Dokaze mi nekdo vysvetlit vyhody pripojeni robota, ke kterymu vede napajeci kabel jako krava bezdratovou siti? Jasne.. muze si pokecat se zybtkem linky ale nedokazu si predstavit ze by mu nestacila obycejna sit.
    Jasne nejsou tam jen roboti...ale co tak velkyho a narocnyho na data musi byt pripojene bezdratove?

  • 25. 7. 2019 10:05

    bez přezdívky

    Tak ona jedna věc co se v továrnách dost řeší je i rušení od silových rozvodů. Tohle je rozhodně lepší alternativa než různé wifi sítě. Kdysi jsme z tohohle důvodu tahali po halách ke strojům výhradně optiku. Ale jak říkáte.. když už tam vede ta silovina tak tomu také moc nerozumím. Snad jedině, že to umožní snadněji šoupat strojema .. odpadne při plánování řešení přeložky optiky.
    Jo a taky manažér bude víc cool...

  • 25. 7. 2019 10:10

    Nickless account

    "ale co tak velkyho a narocnyho na data musi byt pripojene bezdratove?"

    Podle me mylne smesujete "velke a narocne" a bezdratovosti 5G site, velikost a narocnost tam nebude hrat tu hlavni roli.

    Ja se domnivam ze prinos te bezdratovosti muze byt napriklad ve snizeni poctu aktivnich prvku site ktere musi byt (zalohovane) napajene a ktere se muzou rozbit. Dale to eliminuje mozne poruchy na kabelovych vedenich.

    Proste cely zavod (postupne) pokryjete par zalohovane napajenyma 5G cellama, od kterych natahnete (zdvojenou) optiku do centralniho rozvadece v serverovne se dvojitym napajenim i dvojitou klimatizaci. Nakonfigurovaneho robota pak jen pripojite na elektrinu.

    Tohle reseni vam pri urcite spolehlivosti 5G reseni muze prinest vyrazne zvyseni spolehlivosti a bezpecnosti (fyzicke oddeleni roboticke site od zbytku).

  • 25. 7. 2019 17:27

    rsaf

    Spíše se bude jednat o komunikaci pro různé samohybné mechanizmy - automatické zásobovací vozíky, zdvižky apod.

  • 28. 7. 2019 16:47

    bez přezdívky

    Jeste doplnim, cokoliv bezdrátového nefunguje v průmyslovém prostredi dostatecne spolehlive. Overene metody drátem s odolným protokolem , nebo optikou jsou proste lety overene a zmáknuté.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).