„Klikněte zde!“ „Sdílejte s deseti přáteli!“ „Označte své přátele, kteří…“ Facebookové příspěvky obsahující podobné výzvy k akci – ať už k lajkování, komentování či sdílení – budou nově penalizovány a uživatelům se tak budou ukazovat méně často. Slibuje to alespoň Facebook, který novinku popisuje na svém blogu.
Podobné taktiky, které mají uživatele přesvědčit, aby na příspěvek nějak reagovali, jsou podle něj příliš agresivní a označuje je za tzv. „engagement bait“. Facebook je proto bude uživatelům ukazovat méně. Penalizace se mají dočkat také stránky či osobní profily, které budou podobné příspěvky systematicky publikovat.
O rozpoznávání příspěvků se mají postarat AI algoritmy, která mají podle Facebooku rozeznat, kdy jde o spam a kdy o relevantní výzvu, ve které například někdo jen žádá svou komunitu o pomoc.
Změna se na Facebooku projeví v následujících týdnech. Není přitom jasné, zda se hned od začátku dotkne všech jazykových mutací, nebo jen nejpoužívanějších jazyků, jako je angličtina.