Hlavní navigace

Facebook si měl najmout PR agenturu na psaní negativních článků o Apple a Google

16. 11. 2018

Sdílet

Facebook - ilustrační foto Autor: Depositphotos

Facebook měl v uplynulém roce angažovat washingtonskou PR agenturu Definers Public Affairs na to, aby napsala a dostala do médií desítky článků, které budou kritizovat společnosti Google a Apple. Vyplývá to ze středečního reportu deníku The New York Times.

Očerňování rivalů mělo být jen částí agendy, druhá část měla podsunout veřejnosti ideu, že za současným anti-Facebook hnutím stojí miliardář a finančník George Soros, a zlehčovat roli ruských desinformačních kampaní. Kampaň měla běžet od října.

Jako jeden z hlavních kanálů, které sloužily k diskreditační kampani, byl identifikován web NTK Network, který se navenek tváří jako běžný zpravodajský web, ale většinu obsahu na něm podle NYT vytváří právě zaměstnanci Definers Public Affairs a slouží hlavně k PR účelům. Článků diskreditující rivaly Facebooku měla agentura na NTK Network vydat několik desítek, odtud je pak převzala i některá regulérní média.

Podle blog postu, který Facebook vydal ve čtvrtek ráno, společnost ukončila s Definers ve středu spolupráci, objednávku článků popřela.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Externí spolupracovník serveru Lupa.cz a expert na blockchain a kryptoměny. Jako šéfredaktor v minulosti vedl ADASTRA Business Intelligence Magazine a server ITbiz.cz. Dnes pracuje jako redaktor časopisu Forbes.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).