Hlavní navigace

Facebook bude označovat posty politiků a před volbami v USA přitvrdí v moderaci

29. 6. 2020

Sdílet

Facebook - ilustrační foto Autor: Depositphotos

Facebook začne označovat příspěvky politiků, které porušují jeho pravidla. V postu na svém profilu to oznámil šéf sociální sítě Mark Zuckerberg. Mazat je ale bude jen v případě, že budou vyzývat k násilí nebo se budou snažit omezit účast lidí ve volbách. Opatření se týkají zejména amerického trhu, kde je přístup Facebooku k moderování obsahu terčem kritiky v souvislosti s listopadovými prezidentskými volbami. 

Podle Zuckerberga Facebook ponechává na svých stránkách výroky politiků, které porušují jeho pravidla, pokud usoudí, že to je v zájmu veřejné debaty. Nově ale začne takové posty označovat. „Stejně jako u jiného problematického obsahu budou mít i v tomto případě lidé možnost takový obsah sdílet, aby jej mohli odsoudit, protože jde o důležitou součást debaty o tom, co je v naší společnosti přijatelné,“ napsal Zuckerberg.

Tři dny před podzimními americkými volbami se podle něj také Facebook zaměří na odstraňování falešná či zavádějící tvrzení, která by mohla voliče odradit od účasti ve volbách. Na definici toho, co se dá vnímat jako pokus o zastrašení voličů, bude spolupracovat s úřady.

Facebook také začne ke všem postům, které se budu týkat voleb, přidávat odkaz na svou informační stránku o volbách. Má se to týkat i postů, které publikují politici. „Nejde o rozhodování o tom, jestli jsou tyto posty přesné, jen chceme, aby lidé měli v každém případě přístup ke spolehlivým informacím,“ vysvětlil to Zuckerberg.

Facebook také zpřísnil podmínky pro obsah v reklamách na svých stránkách. Rozšířil omezení týkající se nenávistného obsahu (hate speech) na tvrzení, že lidé z určité rasové, etnické, národnostní či náboženské skupiny nebo lidé určitých sexuálních orientací, pohlaví nebo imigračních statusů jsou nebezpečím pro jiné obyvatele. Zpřísnění se týká jen reklam. „Věříme, že je ve veřejném zájmu ponechat větší svobodu vyjádření v soukromých postech než v placených reklamách,“ zdůvodnil to Zuckerberg.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 6. 2020 13:55

    .

    U reklam na FB by měly být automaticky vypnuty komentáře, protože to jenom svádí ke špatnostem, třeba ze strany konkurence.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).