Hlavní navigace

Google chce dynamičtější e-maily, pomoci má AMP pro mail

Sdílet

Karel Wolf

Google oficiálně spustil AMP (Accelerated Mobile Pages) for E-mail, chce s jeho pomocí přeměnit e-maily ze statických dokumentů na dynamické zážitky podobné webové stránce. Prosadit jej hodlá pomocí své webové služby Gmail.

E-mail byl původně koncipován jako prostá textová zpráva, což je zobrazení, kterého se dodnes ve výchozím režimu drží většina klientských aplikací. Později přibyla podpora HTML, kterou využívají zejména newslettery a která přidala některé základní prvky HTML jako je změna stylů a formátování a zobrazení obrázků. Google ale nyní chce prosadit tzv. dynamické e-maily, v nichž bude moci uživatel moci provádět akce, nebo které budou dynamicky aktualizovat svůj obsah.

Sloužit by k tomu měla technologie Accelerated Mobile Pages speciálně upravená pro použití v e-mailu za kterou stojí přímo Google. AMP přidává do e-mailu podporu HTML, CSS a JavaScriptu, obsahuje ale určitá omezení, která mají zajistit rychlé načítání. Vedle něj visí určitý otazník také nad bezpečností. Hlavním problémem ale zůstává propritetární povaha kódu, který se snaží změnit něco, co je již léta standardizované a co v současné podobě vyhovuje většině uživatelů.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
  • 27. 3. 2019 13:13

    K>

    Nemůžu si pomoct, ale to co je prezentované v animacích odkazovaného článku dokáže perfektně zastoupit email s html odkazem. A šetří to jen to kliknutí na ten odkaz.

    Výhoda emailu je že i mnoho let zpátky vidím co mi bylo posláno a co jsem odpověděl. Což se tímto googlím nápadem ztrácí. Když Běžný Franta Uživatel vidí že z emailu přechází na nějakou webovou stránku, tak mu docvakne že je to oddělené. Ale v opačném případě se mě bude BFU ptát proč dnes ten email vypadá jinak než jak vypadal když mu před měsícem přišel.