Necelý rok poté, co začal prohlížeč Google Chrome blokovat agresivní reklamní formáty na webech v Evropě, USA a Kanadě, oznámil Google plánované rozšíření této funkce na weby ze všech zemí světa.
Počínaje 9. červencem 2019 tak Chrome začne uplatňovat standardy Coalition for Better Ads i mimo Evropu a severní Ameriku. Na webech, které pravidla porušují a zobrazují například videoreklamy s automatickým přehráváním zvuku nebo velké bannery překrývající obsah, tak Chrome zcela přestane zobrazovat jakékoli reklamy.
Informaci o tom, jak Google reklamy na jejich webu hodnotí, mohou provozovatelé stránek najít v nástroji Ad Experience Report. Pokud některé formáty prohlížeč vyhodnotí jako problematické, mohou je změnit. Pokud tak neučiní, začne Chrome s automatickým blokováním všech reklam na dotyčném webu.
Dvě třetiny evropských a amerických provozovatelů, které hodnocením neprošly, podle Googlu své weby změnily a k 1. lednu 2019 už jejich stránky pravidlům vyhovují. Chrome tak dnes podle firmy blokuje reklamy na méně než 1 procentu z milionů zhodnocených webů.