Technologie HbbTV, která funguje jako přidaná internetová vrstva, otevřela mimo jiné cestu programatickému nákupu reklamy v hybridním prostředí. Tento způsob nabízel v prvním kvartále loňského roku na českém trhu měsíčně třináct milionů dostupných impresí pro videoreklamu v HbbTV aplikacích zapojených televizních stanic.
O rok později to už byl více než šestinásobek, tedy něco přes 85 milionů dostupných impresí za měsíc. U tohoto navýšení hrálo roli několik faktorů. Podle analytiků z technologické společnosti byl tím prvním postupný růst diváků vybavených televizí s „červeným tlačítkem“ a připojením k internetu, což je předpokladem pro zprovoznění hybridní aplikace.
Až dva miliony diváků pro HbbTV reklamu
Na začátku loňského roku přesahoval počet takto vybavených televizorů jeden milion, o rok později překonali čeští diváci číslo 1,9 milionu. Rozšířil se i počet televizních kanálů, na nichž je videoreklama v HbbTV prostředí, včetně slovenských kanálů. Počet diváků, které lze oslovit hybridní reklamou, tak podle odhadu zástupců R2B2 překonal dva miliony.
Od standardní spotové reklamy odlišuje HbbTV hlavně možnost cílení, kterou dále zlepšuje programatický nákup. Ačkoliv televize znají u svých pořadů sociodemografii diváků, reklama je vždy zobrazována napříč všemi. HbbTV poskytuje možnost zobrazení reklamy regionálně, a to až na úroveň PSČ.
Největší počet impresí programatickou cestou v prvním čtvrtletí tohoto roku nabídly regiony Praha, Moravskoslezský a Jihomoravský kraj, které dohromady tvořily více než třetinu dostupného reklamního prostoru. Na Slovensku to byly Bratislavský, Žilinský a Prešovský kraj, které tvořily dokonce více než polovinu všech dostupných impresí.