Hlavní navigace

Huawei se vlivem sankcí na našem trhu propadá, nastupují jiné čínské značky

Sdílet

Jan Sedlák 17. 12. 2020

Nemožnost v chytrých telefonech Huawei nasazovat služby a aplikace od Googlu společně s limitovaným přístupem k čipům, což je následek amerických sankcí, se začínají na trhu projevovat. Podle čísel IDC se Huawei ve třetím čtvrtletí letošního roku na trzích v Česku, Polsku, Maďarsku a Slovensku meziročně propadlo z podílu 24,3 na 17,4 procenta.

Přesná čísla čistě z českého trhu prozatím nejsou veřejně známá. Situace se ale pro Huawei nevyvíjí dobře nikde – tedy alespoň v zemích, kde je Google braný za určitý standard. Nedávná čísla ze západní Evropy například ukazují, že se prodeje Huawei ve třetím kvartálu propadly o téměř 60 procent. Je pravděpodobné, že poklesy budou pokračovat.

Jednu čínskou značku ale střídají další a je tedy otázkou, k čemu vlastně v případě telefonů americké sankce jsou a proč jedna firma je bezpečnostním rizikem zatímco další ne.

Podle IDC se totiž v regionu ČR, Slovenska, Polska a Maďarska stalo jedničkou čínské Xiaomi (růst z 15,8 na 28,9 procenta), které zaznamenává raketový růst i v západní Evropě, stejně jako Oppo a Vivo. Tyto značky spadají pod čínský koncern BBK Electronics, stejně jako rovněž sílící OnePlus a Realme. Jak Xiaomi, tak BBK investičně posilují a chtějí pozice po Huawei obsadit.

Jak jsme na Lupě informovali, tržby české pobočky Huawei v roce 2019 spadly o 1,5 miliardy korun. Rozebírali jsme také to, jak se firma snaží bojovat pomocí notebooků nebo chytrých hodinek.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 12. 2020 11:52

    Net

    Tohle mi přijde také trochu nedomyšlené, ale Amíci rádi sankce rozšíří i na další značky, když budou chtít.