Hlavní navigace

Internetová televize Natura dostala sérii varování od vysílací rady

26. 11. 2021

Sdílet

Televize Natura Autor: Repro vysílání TV Natura

V internetovém vysílání televize Natura se objevují obchodní nabídky, které mohou ohrozit zdraví spotřebitelů. Upozorňuje na to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která majitelce stanice poslala sérii varování. Stanici zaměřenou na životní styl, zdraví a přírodu provozuje hudebnice a moderátorka Jana Peterková, známá také z pořadů lidové hudební televize Šlágr. 

Vysílací rada prověřila obsah vysílaný 30. srpna 2021. Objevila v něm pasáže překračující pravidla pro umístění produktů. Její pozornosti neunikla také problematická propagace zboží naznačujícího léčebné nebo preventivní účinky. Tato oblast komerčních sdělení je ale přísně regulovaná a zákon se vztahuje také na audiovizuální programy na internetu. Televize Natura šíří své vysílání prostřednictvím webu na základě licence pro zvláštní přenosové systémy.


Autor: TV Natura

Z vysílání TV Natura

Propagace firem a produktů se tvářila jako rozhovory s různými hosty. „Nepatřičné zdůraznění umístěných služeb a produktů se projevilo v celkovém způsobu zpracování pořadu, který byl od začátku do konce zaměnitelný s reklamní nabídkou,“ zhodnotila vysílací rada například interview s hostem, kde byli diváci nabádáni, ať se na uvedených kontaktech zaregistrují do prodejní sítě konkrétní firmy.

Hned poté následoval další rozhovor zaměřený na „detoxikační centrum“, jehož produkty stály na stole v záběru. Probíral se třeba pštrosí olej nebo plazmový generátor. Zástupkyně detoxikačního centra například popisovala, jak frekvenčním působením generátoru „zabíjí patogeny“ a naznačovala, že působí proti bolestem a psychickým potížím. 

Další host propagoval s moderátorkou vodní filtr s „vířivou technologií“, která prý vodě předává informace, díky nimž podporuje samoozdravné procesy v těle. „Diváci pod vlivem těchto tvrzení mohli zanedbat řádnou péči o své zdraví a spoléhat se při potenciálních zdravotních problémech na propagovaný produkt,“ upozorňuje vysílací rada.

Provozovatelka televize dostala od mediálního regulátora sedmidenní lhůtu k nápravě. Pokud se typově shodná porušení zákona budou opakovat, hrozí pak stanici sankce.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).