Hlavní navigace

Názor k aktualitě Jak tornádo na Moravě poničilo datacentrum DataSpring a co se dělo pak od Filip Jirsák - Vaše představa o diskusi je opravdu zábavná –...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 7. 2021 18:10

    Filip Jirsák

    Vaše představa o diskusi je opravdu zábavná – nemáte argumenty, tak prohlásíte „diskuse skončena“ a je to.

    Služeb datacentra obvykle využívají instituce, které potřebují konzumovat IT služby na poměrně vysoké úrovni – vědecké, technologické firmy s velkou přidanou hodnotou, finanční instituce apod. Ano, teoreticky si mohou takové firmy na Hodonínsku pronajmout datové centrum třeba v Austrálii. Jenže ono je potřeba občas do datového centra jít i osobně (ne vše se řeší ve virtuálním prostředí), někdy vadí latence. A také v takovém případě potřebujete dostatečnou internetovou konektivitu. Jenomže když už někam přitáhnete dostatečnou internetovou konektivitu, zlepšujete si zároveň podmínky pro výstavbu datacentra… A nebo také opačně, když máte internetovou konektivitu dotaženou do datacentra, není problém, aby se k ní připojil i někdo další. A ten IT specialista najednou nemusí pracovat z Prahy, ale může být v místě a třeba odsud řešit i ty věci v Praze, které je možné řešit na dálku. Mimochodem, ani datové centrum nelze obsluhovat plně vzdáleně, pořád musíte mít někoho v místě, kdo vymění vadný hardware, nainstaluje nový atd. Vy si možná představujete, e máte v datacentru jenom VPS, jenže i to VPS nakonec běží na nějakém fyzickém železe.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).