Hlavní navigace

Komerční banka má kvůli bezpečnostnímu incidentu zablokovanou bankovní identitu

Sdílet

David Slížek 1. 3. 2021

Správa základních registrů (SZR) oznámila, že dočasně zablokovala poskytování služeb elektronické identifikace Komerční bance. Její klienti tak momentálně nemohou využívat bankovní identitu.

„Důvodem je bezpečnostní incident spočívající v pravděpodobné záměně identity. V tuto chvíli není jasný rozsah bezpečnostního incidentu a tudíž je nutné přijmout takové kroky, které povedou k omezení případných škod a eliminaci případných dalších chybných pokusů o autentizaci klientů,“ vysvětluje SZR.

AKTUALIZACE 14:05 – „O incidentu jsme byli informováni. Společně se Správou základních registrů analyzujeme jeho příčiny,“ potvrdil Lupě Michal Teubner z tiskového oddělení Komerční banky.

AKTUALIZACE 20:00 – „V průběhu předprodukčního testování jsme odhalili technický problém, který vedl k preventivnímu a dočasnému zastavení možnosti autentizace klientů Komerční banky. Masivní testování všech scénářů je důležité pro identifikaci a odstranění chyb, jenž se mohou v rámci ostrého provozu objevit. Zapojené subjekty nyní intenzivně pracují na odhalení příčiny incidentu a jeho následném odstranění,“ doplnil později vyjádření Teubner.

Bankovní identita začala v Česku postupně fungovat od ledna. Umožňuje klientům bank hlásit se ke službám e-governmentu prostřednictvím přihlašovacích údajů ze svého internetové bankovnictví.

AKTUALIZACE 13:22 – zdrojová zpráva i tweet SZR, který na ni odkazoval, byly smazány. Tady je screenshot tweetu:


Autor: screenshot, Lupa.cz

Zpráva se na webu SZR později bez vysvětlení opět objevila.

Našli jste v článku chybu?