Hlavní navigace

Letecká firma EasyJet přiznala velký únik dat, zasáhl na 9 milionů zákazníků

Sdílet

David Slížek 19. 5. 2020

E-mailové adresy, údaje o cestách a v některých případech i data o platebních kartách unikla při incidentu, který aerolinka EasyJet označuje za „vysoce sofistikovaný kybernetický útok“. Podle britské BBC firma o úniku informovala britský úřad pro ochranu osobních údajů (ICO).

BBC píše, že EasyJet na únik přišel už v lednu, ale 2 208 zákazníků, kterým unikla i data o platebních kartách, informoval až začátkem dubna. Všechny ostatní zasažené klienty má vyrozumět do 26. května.

Podle EasyJetu se zatím neprokázalo, že by útočníci, kteří data získali, údaje nějakým způsobem zneužili. Ke zveřejnění úniku firmu podle BBC přimělo doporučení ICO, aby klienty s uniklými e-mailovými adresami varovala před možností phishingu.

Jak konkrétně k úniku došlo zatím společnost nezveřejnila.

Našli jste v článku chybu?

Žádné názory