Vzhledem k tomu, že ČT žije z repríz po celý rok, tak léto mají v ČT pořád. Místo toho, aby v létě ČT zkoušela nové pořady a testovala nové formáty tak, jako to dělají všude jinde, tak pokračuje v tom, co dělá celý rok. Tedy že nedělá nic. A těch pár premiér v září a říjnu to nezachrání.
26. 6. 2019, 15:58 editováno autorem komentáře
V létě se normálně testují pořady, které se pak mohou objevit v podzimním nebo zimním schématu. V ČR se to neděje, ale na západě je to běžné včetně třeba USA. Jsou to pilotní pořady nebo i seriály a testuje se divácká odezva - tedy sledovanost a celkově zájem. V létě proto, protože je menší zájem o reklamní časy ze strany zadavatelů a také je to vhodná doba pro pro televizní společnosti protože v létě se normálně nenasazují divácky atraktivní projekty a tudíž je to vhodná doba na testování. Nejvíce se testuje v červnu a červenci. V srpnu už ne, protože se připravuje podzimní schéma.
27. 6. 2019, 09:12 editováno autorem komentáře
Tak ty "kecy" mám možná proto, že tomuto asi rozumím a vím, co píšu. Ale to je jedno. Počet obyvatel není rozhodující. Klidně se může testovat na jednom tisíci. Rozhodují peníze a chuť vymýšlet něco nového. Rozložení diváků není v tomto případě relevantní. Testovaný pořad se totiž několikrát zopakuje na různých programech a v různých časech tak, aby zacílil na několik diváckých skupin. Takže pokud by Nova testovala nějaký nový formát, třeba seriál, natočí pilotní díl který odvysílá na Nově a pak třeba ještě dvakrát v jiném čase a na jiném programu. Pak se to všechno zprůměruje a rozhodne se, zda v projektu pokračovat nebo jej zastavit.
27. 6. 2019, 10:57 editováno autorem komentáře
Jak testovat bez diváků - co to znamená??? Diváci budou vždy, jenom logicky je jich v létě méně. I proto je léto na testování vhodné. Chápu, že nevidíš do toho, jak se dělá televizní vysílání a spoustu věcí nevíš, ale stačí používat selský rozum. Spousta pořadů které jsou dnes úspěšně vzešly z testů. V USA je to běžné. V Evropě to běžně dělá Francie, Itálie, Anglie. V ČR ne protože se v Česku v podstatě nevyvíjejí nové formáty a vysílá se stále to stejné anebo je jednodušší formát koupit než jej vymyslet a testovat.
USA jsem dal jako jeden z příkladů, v Evropě je to běžné i na západ od ČR. Rakouská ORF taky dříve občas testovala. Ale pro ORF platí to stejné co pro ČR - nevymýšlí nové formáty. Nejvíce nových formátů vytváří Anglie, Francie a Itálie. Německo mnohem méně, ale v 90. letech více než třeba dnes Francie.
27. 6. 2019, 11:25 editováno autorem komentáře