Hlavní navigace

Letuška.cz loni utržila 425 milionů. Letošní rok výrazně ovlivní koronavirus

Sdílet

Jan Sedlák 20. 10. 2020

Tržby společnosti Asiana, která provozuje web Letuška.cz, v loňském roce narostly z 359,8 milionu na 425,4 milionu korun. Zisk poskočil z necelých 18 na 20,6 milionu. Letuška loni prodala stovky tisíc letenek.

Firmě se dařilo růst několik let po sobě, další vývoj je ale vzhledem k situaci kolem viru COVID-19 otázkou. Dopady na turistický byznys jsou znatelné. “Jednatelé společnosti pečlivě monitorují situaci a hledají způsoby, jak minimalizovat dopad této pandemie na činnost společnosti,” popisují Šárka a Alexej Litvinovi, kteří Asianu vlastní.

“Cestovní ruch byl v prvním pololetí 2020 téměř zcela zastaven. Tato situace je celosvětová. Vedení společnosti se podařilo situaci ustát zejména díky jiným než cestovním produktům poskytovaným zejména korporátním klientům a zpoplatněním mimořádných služeb, poskytovaných cestujícím v době vyhlášení nouzového stavu. K udržitelnosti situace přispěla rovněž úsporná opatření, k nimž vedení přistoupilo bez prodlevy již v únoru. Tržby v prvním pololetí 2020 činily 92 milionů korun a výsledek hospodaření 1,7 milionu korun. Je reálný předpoklad, že se cestovní ruch částečně obnoví ve druhém pololetí 2020. Výsledek hospodaření na konci roku 2020 bude významně poznamenán celosvětovou pandemií, přesto předpokládáme, že bude kladný,” dodává provozovatel Letušky.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.