Management obřího elektronického módního obchodu se sídlem v Berlíně začal pomalu připravovat své investory a partnery na citelný propad tržeb za první čtvrtletí.
V dopise od správní rady Zalando varuje, že se za první čtvrtletí letošního roku propadne hrubá hodnota prodaného zboží a s tím i původně očekávaný růst příjmů. Může za to změna nákupního chování během koronavirové epidemie.
Analytici trhu původně předvídali růst tržeb Zalanda pro první čtvrtletí letošního roku v průměru o 19 % a nárůst u hrubé hodnoty podaného zboží o 22,8 %. Jak moc velký propad lze očekávat z dopisu není zřejmé, ale už samotný signál naznačuje, že bude nejspíše masivní a snaží se tak předejít následnému šoku. Společnost také prakticky zastavila své plánované investice a začala seškrtávat další výdaje.
„Rozhodná a nezbytná opatření evropských vlád musela nutně negativně ovlivnit naše podnikání. Vzhledem k tomu, že spotřebitelé přizpůsobují své chování nové situaci a v krátkém časovém horizontu omezují své diskreční výdaje, zaznamenali jsme od momentu, kdy začalo docházet k uzavírání evropských zemí do karantény negativní dopad na prodej. Na tomto základě jsme přijali opatření k přizpůsobení našeho obchodního řízení, našich výdajových a investičních aktivit a finančního plánu novým okolnostem,“ uvádí v dopise management Zalanda.
Přes pesimistické vyznění dopisu firma tvrdí, že by se jí měla současná krize dotknout méně, než ostatních hráčů v módním byznysu. Sklady a distribuční centra firmy zůstávají v provozu beze změny.