Hlavní navigace

MasterChef se Nově vyplatil, letošní řada přilákala víc diváků

Sdílet

Filip Rožánek 6. 11. 2020

Soutěž amatérských kuchařů MasterChef, která byla jedním z klíčových formátů ve vysílání televize Nova, zajistila komerční stanici lepší výsledky u mladších diváků než loni. Vysílání letošní sezony se protáhlo od jara do podzimu. Návrat pořadu po letní přestávce televize využila k programovým změnám: v úterním večerním slotu nahradil Ordinaci v růžové zahradě, která prohrávala souboj o diváky s konkurenčním seriálem Slunečná na TV Prima.

Letošní řada souhrnně oslovila 34 % diváků v cílové skupině 15–54 let. Loňský ročník jich ve stejné cílové skupině oslovil 33,25 %. Nova zároveň sleduje statistiku, která započítává i děti. V širší cílové skupině 4+ pořad letos sledovalo souhrnně 1 035 000 diváků, zatímco v loňském roce to bylo 719 000 diváků. 

Finále vysílané 3. listopadu 2020 dosáhlo podílu na sledovanosti 34,51 % u diváků ve věku 15–54 let, v širší cílové skupině 4+ ho sledovalo 1 267 000 diváků. V roce 2019 to bylo 849 000 diváků v CS 4+.

V absolutních číslech byly nejúspěšnější díly vysílané 25. března, 3. listopadu a 20. května. Z pohledu podílu na sledovanosti si pak největší úspěch připsaly epizody z 11. března, 19. února a 4. března. Vítězem letošní řady se stal kondiční trenér a bývalý juniorský hokejový reprezentant Roman Staša. 

MasterChef je původně britský formát, jehož lokální verzi si poprvé vyzkoušela Nova ve spolupráci s Markízou už v roce 2012. Na české obrazovky se mezinárodně úspěšná soutěž vrátila před pěti lety. Komerční televize počítá s další sérií na rok 2021.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.