Hlavní navigace

Ministerstvo využije k propagaci evropských fondů podcasty, zaplatí za ně skoro 400 tisíc Kč

Sdílet

Ondřej Novák 22. 1. 2021

Operační programy z fondů Evropské unie na roky 2021 až 2027 bude Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) propagovat sérií až deseti podcastů a dvou zvukových upoutávek. Přípravu, produkci, post-produkci a distribuci jednotlivých dílů zajistí agentura Boomerang Communication. První díl má být podle smlouvy vypuštěn do 31. ledna a série má stát celkem 384 780 Kč (s DPH).

Jednotlivé díly se budou zabývat operačními programy Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost, Integrovaný regionální operační program, Jan Amos Komenský, Zaměstnanost+, Životní prostředí, Doprava, Rybářství, Fond spravedlivé transformace a Přeshraniční spolupráce. MMR dále plánuje edukativní díl na téma Finanční nástroje. Zvuk bude ve formě MP3, obraz pak v HD 720p ve formátu MP4.

„O využití podcastů jsme uvažovali již delší dobu, ale hledali jsme odpovídající komunikační téma zajímavé pro cílové skupiny, které podcasty poslouchají. Informace o připravovaných dotačních programech fondů EU takovým tématem jsou,“ řekla Lupě ředitelka odboru komunikace MMR Veronika Vároši s tím, že ministerstvo chce touto formou alespoň částečně nahradit pozastavené prezenční semináře v regionech a navázat na online konferenci Evropské fondy po roce 2020, která byla v prosinci.

Poslechovost jednotlivých dílů bude podle MMR různá v závislosti na tom, o jaké téma půjde. Rezort by ale chtěl dosáhnout u jednotlivých dílů podobných čísel, jako u online streamů z předchozích konferencí, které sledovalo asi 1 000 až 1 500 lidí. „Podcasty by měly být zhruba od poloviny února dostupné na platformách Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts. Videozáznam ze studia bude dostupný i na našem webu dotaceEU.cz,“ dodává Vároši.

Jednotlivé díly mají být dlouhé do 30 minut a moderovat je bude ředitelka Odboru řízení a koordinace fondů EU Klára Droznová.„Dali jsme přednost odborné znalosti problematiky a faktu, že zpovídaní hosté moderátorku znají, před populárním hlasem, který by se asi jen obtížně orientoval v komplikované problematice evropských fondů,“ vysvětluje volbu moderátorky Vároši.

Série podcastů nebude zřejmě posledním pokusem o propagaci fondů prostřednictvím moderních komunikačních prostředků, ke kterému letos MMR přistoupí. „Plánujeme kompletně online uskutečnit dva Dny otevřených dveří na projektech podpořených z fondů EU, které jsou určené široké veřejností,“ říká Vároši. MMR už dříve některé podpořené projekty podpořilo prostřednictvím videí s virtuální realitou.

Našli jste v článku chybu?