Hlavní navigace

Na Facebooku se bude dát i nakupovat, firma spouští Facebook Shops a Instagram Shop

Sdílet

David Slížek

Facebook vstupuje do dalšího oboru online podnikání. Firma oznámila spuštění služby Facebook Shops a chytaný start Instagram Shop, které mají prodejcům umožnit provozovat jejich e-shop zdarma přímo na Facebooku a Instagramu. Zákazníci tak budou moci procházet nabídku jejich zboží, vkládat je do košíku a zaplatit za ně.

Transakci budou moci uskutečnit buď přes klasický web ocbhodníka nebo přímo v aplikaci sociální sítě. K platbě přímo na Facebooku nebo Instagramu ale budou muset použít platební nástroje Facebook Pay nebo Instagram Checkout (ty jsou ale momentálně dostupně jen v USA).

Facebook zatím službu rozjel s domluvenými partnery, veřejně dostupná všem obchodníkům má být v průběhu několika měsíců. Také Instagram Shop se má rozjet v létě nejdříve výhradně v USA (na podzim se pak má v aplikaci Instagramu objevit i nová nákupní záložka). Zákazníci e-shopy najdou na firemních stránkách prodejců na Facebooku nebo na jejich profilech na Instagramu.

Obchodníci mohou přidávat zboží do obchodu manuálně po jednom kusu nebo souhrnně přes XML soubor vygenerovaný na webu e-shopu. Facebook také oznámil partnerství s několika firmami, které začaly nabízet svá řešení, jak e-shop na Facebook Shops napojit. Patří k nim například známý provozovatel e-shopových řešení Shopify, ale také firmy BigCommerce, WooCommerce, ChannelAdvisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube a Feedonomics.

Zákazníci mohou ve Facebook a Instagram Shop s prodejci komunikovat přes WhatsApp, messenger nebo Instagram Direct. „V budoucnu budete mít možnost navštívit obchod a nakoupit přímo z chatu,“ říká Facebook.

Facebook také slibuje, že s obchodníky nebude bez souhlasu zákazníků sdílet jejich konkrétní soukromé informace (jméno, e-mailovou adresu a podobně), ale jen agregovaná data o provozu a fungování jejich obchodu. Data o tom, jaké zboží uživatel prochází či kupuje, ale bude Facebook sám používat k personalizaci obsahu a reklam. Pokud zákazník v obchodě na Facebooku či Instagramu zaplatí, bude sociální síť ukládat i data o jeho platební kartě.

Facebook zároveň oznámil další chystané nástroje pro prodejce. Chce jim umožnit zobrazování odkazů na jejich produkty v rámci živého videopřenosu (Live Shopping Features) nebo napojení různých zákaznických programů k facebookovému účtu firmy, včetně jejich připojení k Facebook Shops. Obě novinky mají přijít v průběhu několika měsíců.

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?

Žádné názory