Hlavní navigace

Nejsilnějším médiem pro reklamu zůstává televize, trh přesáhl 57 miliard korun

22. 1. 2020

Sdílet

Televize, ovladač, vysílání Autor: Pixabay

Největší objem reklamy byl loni zadán v televizním vysílání. Ceníková hodnota inzerce dosáhla 57,5 miliardy korun. Ukazují to data společnosti Nielsen Admosphere, která v České republice provádí monitoring reklamy od roku 2008.

Agentura odhaduje, že celková hodnota reklamy v českých médiích se v roce 2019 pohybovala okolo 120 miliard korun. Zatím ovšem nejsou k dispozici objemy internetové reklamy, Sdružení pro internetový rozvoj je tradičně zveřejní v následujících týdnech.

„Meziročně si televize opět polepšila, tentokrát o 8 %. V souhrnu televize odvysílaly znovu více reklam a zároveň je zdražily,“ uvádí k ročním výsledkům Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Nielsen Admosphere.

Nejsilnějším zadavatelem roku 2019 byl internetový obchodník Alza.cz, jehož inzerce dosáhla hodnoty zhruba 1,8 miliardy korun. Druhý Kaufland umístil reklamu v médiích v hodnotě 1,7 miliardy korun a reklama třetího Lidlu přesáhla 1,5 miliardy korun v ceníkových cenách.


Autor: Nielsen Admosphere
Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).