Hlavní navigace

Nenechte se zpomalit, vyzývá herec Brousek v kampani ČTÚ o reklamaci připojení

20. 9. 2021

Sdílet

Rychlost internetu - připojení - ČTÚ - reklama Autor: ČTÚ

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) spustil informační kampaň, která má uživatelům vysvětlil, jak mohou reklamovat nekvalitní připojení k internetu. Její součástí je kromě webu se sloganem Plaťte jen za skutečnou rychlost také dvouminutové edukativní video, ve kterém herec Otakar Brousek mladší vysvětluje, jak při reklamaci postupovat.

Video a obdobný 30sekundový reklamní spot pro ČTÚ vyrobila agentura Frmol. Jak jsme už dříve psali, úřad za výrobu zaplatil 454 488 Kč (včetně DPH). Spoty se mají vysílat v České televizi a Českém rozhlasu.  

ČTÚ ve videu a souvisejících materiálech uživatele odkazuje na čerstvě spuštěný webový měřák NetTest, který nahradil dosud úřadem doporučovaný NetMetr. Nový nástroj pro měření rychlosti připojení nabízí mimo jiné tzv. certifikované měření, které má podle úřadu sloužit jako možný podklad k reklamaci.

Vzhledem k nastavení měřáku je hlavní výhodou certifikovaného testu určitá automatizace měření. Jak jsme psali, výsledek ovšem nemusí správně indikovat, že připojení nesplňuje požadavky, stanovené všeobecným oprávněním VO-S/1/08.2020–9, které úřad vydal na začátku roku.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn