Hlavní navigace

Netflix už není největší streamovací firma na světě. První je teď Disney

11. 8. 2022

Sdílet

Disney+ Autor: Disney Media & Entertainment Distribution

Společnost Walt Disney zveřejnila hospodářské výsledky za třetí fiskální čtvrtletí, které uzavřela k 2. červenci letošního roku. Souhrnným počtem předplatitelů svých streamovacích služeb poprvé těsně překonala konkurenční firmu Netflix a nyní je největším poskytovatelem takových služeb na světě. Pokud by se s Netflixem porovnávala pouze služba Disney+, měl by stále náskok Netflix.

„Máme za sebou vynikající čtvrtletí, ve kterém naše prvotřídní kreativní a obchodní týmy dosáhly vynikajících výsledků, ať už mluvíme o našich zábavních parcích, velkém nárůstu sledovanosti živých sportovních přenosů nebo významném nárůstu počtu předplatitelů našich streamovacích služeb. Ve fiskálním třetím čtvrtletí přibylo 14,4 milionu předplatitelů služby Disney+, a nyní tedy máme celkem 221 milionů předplatitelů všech našich streamovacích nabídek,“ oznámil generální ředitel Bob Chapek.

Disney+ má nyní 152,1 milionu předplatitelů, aplikaci Hulu si platí 46,2 milionu předplatitelů a sportovní streamovací službu ESPN+ využívá 22,8 milionu předplatitelů. Netflix má podle posledních zveřejněných údajů 220,67 milionu předplatitelů. Jde tedy o vyrovnaný souboj.

Američtí uživatelé si budou muset za Disney+ připlatit. Od 8. prosince podraží měsíční paušál o tři dolary na 10,99 dolaru. Zároveň ale začne fungovat levnější varianta s reklamami, za tu si bude firma účtovat 7,99 dolaru (tedy stejně, kolik dnes stojí standardní verze). Podraží i ostatní služby, ESPN+ na 9,99 dolaru měsíčně, Hulu dokonce na 14,99 dolaru měsíčně. I tyto aplikace ale nabízejí levnější přístup výměnou za zobrazování reklam.

Zdražení je reakcí na rostoucí provozní ztrátu streamovacích služeb. Disney+, Hulu a ESPN+ ve třetím fiskálním čtvrtletí dohromady prodělaly 1,1 miliardy dolarů. Je to podstatně více, než očekávali finanční analytici, kteří v průměru předpokládali o 300 milionů dolarů nižší částku. Důvodem jsou investice do obsahu a marketingu.

Chcete mít každé ráno v mailu přehled aktuálních článků z Lupy? Objednejte si náš mailový servis a žádná důležitá informace vám neuteče. Objednat si lze i týdenní přehled nebo také newsletter To hlavní, páteční souhrn nejdůležitějších článků ze všech našich serverů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Novinář se zaměřením na média. Dlouholetý účastník i pozorovatel českého mediálního cirkusu. Pracoval v Marketing & Media, Hospodářských novinách a Českém rozhlase.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).