Hlavní navigace

Nové Aukro už je online, některé funkce na něm zatím nenajdete

David Slížek

Aukční portál Aukro.cz po třídenní odstávce spustil novou podobu webu, který běží na novém, interně vyvinutém systému. Při migraci zmizela řada dosavadních funkcí, některé nové přibyly a další bude provozovatel teprve postupně přidávat.

Řada uživatelů si po startu nové platformy stěžuje (například na facebookové stránce Aukra) na chyby a nedodělky. V aukcích se například zveřejňuje maximální výše příhozu, které je zákazník ochotný zaplatit, prodejcům chybí možnost kontaktovat kupujícího a někteří prodávající hlásí problémy s přihlašováním. Aukro reaguje tím, že stěžovatele s konkrétními chybami odkazuje na své zákaznické oddělení a slibuje nápravu.

Své zkušenosti s některými problémy pro Lupu shrnul jeden z prodejců na Aukru Lukáš H.:

  • někteří uživatelé si stěžují, že jim nový systém neumožní zadat stejné (komplikované) heslo, jako měli dříve, přestože splňuje požadovaná kritéria. Jiným uživatelům takové heslo jde zadat zcela bez problémů 
  • nabídka s filtry u prodávaných položek nelze nijak nastavit „natrvalo“, při překlepnutí na jinou stránku se stále vrací a ani si nepamatuje původní nastavení řazení
  • prodávané položky se defaultně řadí dle abecedy, namísto jiného logičtějšího filtru – typu nejdříve končící či nejvíce přihazujících 
  • v případě aukce je veřejně viditelné maximum, na které aktuálně vedoucí přihazující uživatel je ochoten až jít. To však naprosto nabourává základní myšlenku aukcí, že nevíte, jak vysoko je váš oponent schopen jít
  • jedním z velmi diskutovaných a očekávaných prvků nového Aukra byl požadavek prodávajících mít opět možnost udělit negativní komentář kupujícímu v případě nedokončeného obchodu. Aukro sice tuto možnost údajně opět zavedlo – nicméně současně zcela zrušilo tzv. černou listinu kupujících. Nyní tedy prodávající sice mají mít možnost udělit negativ nespolehlivému kupujícímu, nic však takovému kupujícímu nebrání v tom, aby jako bumerang v odvětě nezkazil desítky aukcí daného prodejce, neboť prodejce aktuálně nemá žádnou možnost, jak tomu zabránit. Toto osobně vnímám jako NEJHORŠÍ a NEJZÁVAŽNĚJŠÍ nedostatek v tomto okamžiku
  • layout má zcela nevhodné grafické zpracování. Je z něj patrné, že jej zřejmě navrhoval grafik na monitoru s velmi vysokým rozlišením (odhadem 24" a výše) a nevzal v potaz, jak bude vypadat na běžných 20" monitorech či displejích notebooků. Nový design není kompaktní, pomaleji se načítá a v zásadě velmi plýtvá místem v případě vylistování položek. To, co se dříve vešlo na dvě stránky, je nyní na 4–5 stránek. 
  • v případě pokusu o editování stále běžící aukce (doplnění bližších informací o dopravě) systém naprosto iracionálně naúčtovává poplatek jako za zveřejnění aukce – a po potvrzení provedených změn zcela nepochopitelně danou aukci UKONČÍ. Toto se projevilo opakovaně u několika aukcích. V zásadě je to až o surrealistické – zaplatit si za možnost „ukončit aukci“

Seznam chybějících funkcí, které by se na Aukro měly v blízké budoucnosti vrátit, služba sumarizuje na svém blogu. Má jít například o zmiňovanou černou listinu, oblíbené položky nebo údaje o obchodním partnerovi. 

Aukro muselo opustit dosavadní technologii polského Allegra, protože noví čeští majitelé koupili jen databázi uživatelů, značku a zaměstnance. Jak v rozhovoru pro Lupu uvedl jeden z investorů a původní zakladatel služby Václav Liška, nový systém vznikl na zelené louce. „Velkou část prací dělá firma Servodata, což je v podstatě sesterská společnost, a máme ještě další dodavatele. Paralelně ale ve Zlíně stavíme inhouse vývojový tým, který pak tu platformu převezme a bude ji dále rozvíjet.“

Našli jste v článku chybu?