To těžko. Motto komerčních televizí je: vytěžit co nejvíce při nejnižších možných nákladech. A ruku na srdce... Divák Novy (Primy) kašle na soutěže dělané jako v západní Evropě. Tady zaberou jen "telenovely", kterých podobné televize natočí několik dílů za jeden pracovní týden, viz. Slunečná a podobné kraviny.
Pravda, soutěže jsou drahé vzhledem k tomu že za rok natočí a odvysílají deset epizod a ještě musí platit licenční poplatky vlastníkovi licence (většinou Endemol), kdežto ta Ulice a Ordinace generují sledovanost permanentně po celý rok a je to jejích vlastní tvorba a licenční poplatky tím odpadají. Jedna věc mi ale pořád nesedí. Jak je možné že komerční TV v západní Evropě dokáží vytvořit kvalitní soutěž s dobrým obsazením (dobrý moderátor, skutečně profesionální porota) která má dobrou sledovanost a nikdo si nestěžuje (The Voice FR/BE/UK/US, případně francouzská Star Academy) kdežto u nás to nejde (typický příklad Tvoje tvář má známý hlas) a kde hlavním cílem kritiky bývá moderátor a porota. Posledním mohykánem s kvalitním obsazením je Star Dance, které ale vysílá veřejnoprávní ČT.