Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě O2 TV úplně zablokuje na stanicích Primy přetáčení vpřed od anonym - Asi jsem natvrdlá, ale stále jsem nepochopila o...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 5. 2022 8:46

    bez přezdívky

    Asi jsem natvrdlá, ale stále jsem nepochopila o co Primě jde. Zadáním a odvysíláním reklamy musí její zadavatel zaplatit . Navíc v prime time (u) opravdu velký balík. Jak zadavatel reklamy zjistí kolik diváků se dívá ze záznamu a reklamu si přetočí?? Z počítadla sledovanosti? Pokud má pořad v prime time vysokou sledovanost, tak musí být spokojen. Nebo si to sleduje Prima a myslí si, že diváky odradí od záznamu a sledovanost se ještě zvýší tím, že chtivý divák se tedy bude dívat v reálném čase, sledovanost se tím zvýší a pak si bude moci číci ještě o větší balík peněz?
    Evidentně již dnes se to zadavatelům vyplatí, a tak asi Prima chce vyrejžovat ještě víc milionků a určitě to není pro výrobů divácky oblíbených pořadů, jak se nám snaží v reklamních blocích přesvědčit !!
    Je vidět, jak je legislativa pro telekomunikace v našem státě děravá a špatná- vše je výhodně pouze pro nenažrané cizí majitele.

  • 27. 5. 2022 13:05

    bez přezdívky

    Dobrý den pane Rožánku.

    Já pracuji od roku 1990 v soukromém sektoru, a to v oblasti služeb. Takže moc dobře vím, že pokud někdo podniká, tak podniká za účelem výdělku a přiměřeného zisku. Tak já vidím normální podnikání. Můžete mít na normální podnikání jiný pohled, ale myslím si, že ze mně nemusíte dělat osla. Je mi jasné, že ten kdo podniká, nebo nějakou službu vlastní, si nese riziko a za to riziko mu patří výdělek a zisk. Je mi úplně fuk, jestli je někdo miliardář nebo milionář. Nejsem závistivá. Zaslouží si to.

    Vzhledem k tomu, že dohoda s komerčními provozovateli televizních služeb neproběhla hned a jednoduše, svědčí o něčem jiném. Svědčí to o tom, že soukromí majitelé a provozovatelé TV služeb (kabelových , satelitních) si nechtěli také ukrojit z peněz, které mi zákazníci za poskytování služeb včetně zpětného shlédnutí platíme a zároveň nechtěli těch 89,-Kč požadovat po nás zákaznících navíc. V tom musíte i Vy vidět rozdíl.
    Když se na to podíváme matematicky, tak předpokládám, že z 10, 5 milionu obyvatel se na televizní program šířené prostřednictvím digitálního vysílání dívá řekněme 4 milony diváků a TV sleduje program prostřednictvím kabelové nebo satelitní televize třeba 1,5 milionů diváků. Ty 4 miliony si během reklamy odběhnou, nebo se na televizi prostě v tu dobu nedívají, protože nemají čas či jiné důvody. A těch 1,5 milionů diváků, kteří si tuto službu pořídili kvůli větší programové nabídce, možnost shlédnout si pořad později, protože nebyli třeba doma, prostě podívají teď už s reklamou.
    Ale důležitý je ten nepoměr v počtu těch diváků. Ta menšina, která nemuže využívat možností služby, za kterou si zaplatili. Prostě Prima to zkusila a ono to vyšlo. A to s etikou soukromého podnikání nemá nic společného. Je to zneužívání postavení na trhu.

    Protože jsem se sama přesvědčila, že ten majitel, který podnikal v rámci nějaké podnikatelské etiky a svých dobrých vizionářských představ, podniká do dnešní doby a předává firmu další generaci. Ten, který chtěl nepřiměřené zisky, tak jeho společnost už neexistuje. Jenom ten miliardář firmu rychle někomu prodá, protože si chce ty svoje peníze užít a podniká v trochu vyšším levlu.

  • 29. 5. 2022 8:37

    Luke

    Nárůst IPTV je velký a samozřejmě existují statistiky o sledování pořadů ze záznamu který pozvolna roste. Přeskočenou reklamu divák neshlédne a zadavatel za to logicky nechce platit. Zájem stanice je, aby divák ty reklamy viděl. Paradoxně operátor platí Primě za to, ze může zákazníkům poskytnout pořad ze záznamu což by mělo tuto ztrátu bohatě kompenzovat. Zjevně jim je to stále málo.

    Lukáš V.

  • 27. 5. 2022 14:13

    RRŠ

    U sledování v "lineáru" máte jen statistiky z peoplemetrů - a ty se dají různě ohýbat. U "zpětného přehrání" víte přesně, kolik lidí tu reklamu přeskočilo a kolik ji vidělo (poměr cca "všichni:0").

  • 27. 5. 2022 11:32

    MichaelsCZ

    "Jak zadavatel reklamy zjistí kolik diváků se dívá ze záznamu a reklamu si přetočí??"
    Zadavatel to sám nezjistí do té doby, dokud si nevyžádá nějaké reporty. A Prima v nich asi nebude lhát.
    Takže se právě zjistilo, že nikdo na reklamy nekouká, tak se to zadavatelům nelíbí, protože platí z něco, co ve finále nefunguje jak má.

  • 27. 5. 2022 15:27

    nitruhir

    Vtip je v tom, že divák přímo Primě nic neplatí a ani s Primou žádnou smlouvu nemá. A Prima také divákům negarantuje ani dostupnost, natož možnost nějakého zpětného sledování, nahrávání atd.
    Divák může být ve vztahu akorát s nějakým operátorem, který Primu nabízí, ovšem takový divák platí svému operátorovi a částku, jakou si jeho operátor určí. Také zpětné sledování nabízí operátor a tento tedy musí vědět, jestli je k tomu oprávněn či nikoliv a může to svým divákům nabídnout a v jaké formě.
    Smluvní vztahy podnikatelských subjektů, tj. Primy a operátorů, jdou pak zcela mimo diváka, ten není právně jejich součástí.

  • 27. 5. 2022 10:23

    Filip Rožánek

    Zadavatel reklamy platí podle toho, jaký zásah jeho kampaň měla. Zjednodušeně řečeno, podle toho, kolik lidí kampaň vidělo. Tento zásah se už mnoho let nepočítá jenom podle okamžité sledovanosti. Zohledňuje se i dodatečné sledování pořadů přes červené tlačítko, z archivu operátora a podobně. U internetových služeb (jako je třeba O2 TV) si uživatelé zvykli pořady přetáčet a přeskakovat v nich reklamní bloky. Televize to potom nemůže naúčtovat inzerentovi jako zásah, nedostane tedy od něj tolik peněz, kolik by mohla.

    Každé podnikání usiluje o maximální efektivitu vynaložených nákladů. Když dáváte peníze do reklamy, chcete mít co největší zásah. Každá investovaná koruna by se měla několikrát vrátit - a čím víckrát to bude, tím lépe. To je úplně normální podnikání.

    A to, že komerční televize existuje od toho, aby vydělávala, snad nemůže v roce 2022 už nikoho překvapit. S legislativou pro telekomunikace to nemá vůbec nic společného. A mimochodem, majitel Primy je český miliardář, když se tak rozčilujete nad nenažranými cizími majiteli.

    27. 5. 2022, 10:23 editováno autorem komentáře

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).