Hlavní navigace

Objektivní stav české e-commerce? Podle OSN jsme až za Slovenskem

Sdílet

Karel Wolf

Organizace spojených národů zveřejnila v rámci konference o obchodu a rozvoji (UNCTAD) svůj pravidelný report o stavu elektronického obchodování – Business-to-Consumer (B2C) E-commerce Index, Česká republika si v něm polepšila i pohoršila, skore jí kazí hlavně poštovní služby.

Evropské země obsadily v žebříčku vesměs přední příčky, na prvním místě se umístilo unijní Nizozemsko, na druhém pak samostatné Švýcarsko. V první desítce figuruje ještě dalších šest evropských států (Finsko, Británie, Dánsko, Norsko, Irsko a Německo).

Česká republika skončila ze 152 zemí pětadvacátá, to je na jedné straně zlepšení o šest míst oproti loňskému žebříčku, na té druhé ji ale o jednu pozici předstihlo Slovensko. 

Ze sledovaných ukazatelů Česko zaostává v podílu lidí s bankovním účtem a přístupem k mobilním peněžním službám a ve spolehlivosti poštovních služeb. Dalšími sledovanými parametry je podíl obyvatel s připojením k internetu a bezpečnost internetových serverů.

Z globálních mocností skončily USA na 13. místě, Rusko na 40. a Čína až na 56. místě.

UNCTAD nicméně upozorňuje, že poslední data o počtu lidí s účtem u nějaké finanční instituce nebo s přístupem k mobilním peněžním službám pocházejí z roku 2017, nemusí proto úplně odrážet realitu. Zbylá data by měla být poměrně aktuální.  

Našli jste v článku chybu?
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?