Hlavní navigace

Názor k aktualitě Opravárna.cz rozjíždí kampaň na HitHitu. Chce bojovat proti „kurvítkům“ od Karel - "Aby to nedošlo k tomu, že na nové...

  • 17. 1. 2018 15:39

    Karel (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz

    "Aby to nedošlo k tomu, že na nové výrobky opravdu nebudeme mít."

    To je zajímavá myšlenka, jak z marketingového materiálu moderních výrobců. Jenže není tak nějak v souladu s myšlenkou opravitelnosti. Většina lidí si za opravitelností představí spíše "Abychom nové výrobky nepotřebovali tak často." Tedy řeší, abych nemusel po dvou letech kupovat nový kus, nikoliv to, zda na něj budu mít. Ty dvě myšlenky jsou navíc v dost příkrém rozporu. Jsem výrobce a já buď chci, abyste co nejčastejši kupoval nové kusy, nebo abyste mi za ten snadno opravitelný zaplatil víc. Díky tomu cesta "abych nepotřeboval tak často" vede k "nové výrobky jsou o to dražší a tím spíš na ně nebudu mít".

    U některých firem to přes tento rozpor na první pohled funguje. Na ten druhý zjistíte, že vy na náhradních dílech a opravách za další dva roky existence výrobku zaplatíte skoro tolik, co by vás stál nový kus. Parafrázováno dle prvního odstavce: "nové výrobky nejsou dražší, ale na udržení v provozu jsou potřeba nákupy náhradních dílů, které kompenzují výpadek příjmů za nové kusy." Zdravíme automobilový průmysl!