Hlavní navigace

Packeta loni zdvojnásobila obrat na skoro 2,5 miliardy korun

Sdílet

Ondřej Novák 26. 1. 2021

Skupina Packeta, majitel Zásilkovny, přepravila loni 40,5 milionu zásilek, což je o 114 % více než v roce 2019. Obrat celé skupiny se v uplynulém roce zdvojnásobil na 2,5 miliardy korun. Letos chce skupina navýšit počet odběrných míst a Z-BOXů, a chce opět zdvojnásobit svůj obrat.

Hodnota zásilek přepravených Packetou dosáhla loni skoro 49 miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 71 % a maloobchodním partnerům zapojených do sítě výdejních míst vyplatila na provizích 200 milionů korun. Nepříliš úspěšně ale dopadla spolupráce Zásilkovny s Českou poštou, kterou soukromý dopravce pro údajnou nespokojenost s kvalitou a cenou ukončil.

„Rok 2020 byl nejtěžším rokem v desetileté historii Zásilkovny. Od loňského jara a následně až do konce roku jsme v souvislosti s pandemií koronaviru nepřetržitě čelili velmi nestabilní situaci. V březnu nám ze dne na den v důsledku uzavřených výdejních míst propadly tržby o 50 procent. Na druhé straně nám dopady pandemie, stejně jako celému sektoru e-commerce, pomohly v tom, že lidé více využívali nakupování zboží na internetu,“ říká Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a výkonná ředitelka skupiny Packeta.

Vedle růst obratu na 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek Packeta plánuje i rozšířit síť odběrných míst. Loni měla skupina 5 843 odběrných míst, z toho 4 022 v Česku, letos chce počet zvýšit celkově na 9 000, z toho 5 000 v Česku.

Množství automatických výdejních Z-BOXů chce skupina dokonce výrazně navýšit ze stávajících 102 (z toho 5 na Slovensku) na počty „v řádu tisíců kusů.“ Kromě Česka a Slovenska se Z-BOXy nově objeví i v dalších zemích střední Evropy. „V letošním roce chceme pokračovat v dalším výrazném růstu, posilovat na zahraničních trzích a postupně naplňovat naši vizi být globální platformou pro e-commerce,“ vysvětluje Kijonková.

Packeta loni otevřela 10 nových dep a celkem jich má jich 27, z toho 14 v Česku. Balíčky skupina rozváží 350 dodávkami a 110 kamiony. V uplynulém roce rostl také zájem o službu Mezi námi prostředkující přepravu mezi fyzickými osobami, kdy firma takto přepravila přes 3 miliony zásilek a mobilní aplikaci si stáhl milion lidí.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 1. 2021 1:59

    bez přezdívky

    Přesně! Packeta aka Zásilkovna se chová jako typický monopol (o oligopolu bych nemluvil) na trhu. A všichni, co si chtivě objednávají z eshopů do jejich výdejních míst "jí to žerou i s navijákem". Žel nevidí tu druhou stranu, prodejce, kteří v případě řešení reklamací nestačí žasnout, co za zvěrstva si ta K.... VA e vedení vymyslela. Pevně věřím, že výpadek 2500+ výdejnich míst na pobočkách České pošty (zejména tedy rurální a horské oblasti) velmi brzo a citelně pocítí všichni její přiznivci.. Asi to bude Packeta řešit tak, že do Krušných Hor doveze pár Z-boxů, které nikdo v dané oblasti nebude schopen otevřít :)

  • 27. 1. 2021 23:15

    bez přezdívky

    Chyby se stavaji, ale oni maji v systemu vylozene diry, bugy a deadlock situace. Zprvu jsem se na ne snazil upozornit. Pak mne to pres mnozstvi ztrat a reklamaci prestalo bavit. Bohuzel sve chyby nehodlali resit a staveli se k nim stylem: ty jsi zakaznik, ty se treba podelej ale nam je to u zadele. Jo a nic vracet nebudeme natoz kompenzovat zjevny prukak z jejich strany.
    U nekolika znamych jsem zasilkovnu v modulu eshopu vypinal, negativni recenze za to nestaly.
    Dalo by se toho napsat jeste mnohem vice. Docela dobra inspirace jsou diskuze pod starsimi clanky o Zasilkovne.
    A posledni hrebik do rakve, rozvazeme spojenectvi s ceskou postou a pekne na ni nakydame hnuj. Nedelam si iluze ze ceska posta je dokonala, ale statisticky tento rok fungovala na vybornou. V pripade ze uz se neco potentovalo, byl to sice byrokraticky ocistec ale vedl k vysledku.

  • 27. 1. 2021 19:55

    bez přezdívky

    Naprostá pravda.. pro neznalé (kteří pouze skrze zásilkovnu přijímají zásilky) .. Taková svinstva, co má zásilkovna ve svých OP byste nikomu jinému netolerovali.. perlou je třeba to, že když pošlete skrze ně balík někam a balík se ztratí, tak jste to vy, kdo se musí zkontakovat s jejich smluvním přepravcem (at je to PPL, DPD či dříve i Ceská pošta) a s nimi řešit reklamaci.. samozřejmě, je to totální prasárna, protože vy nejste ve smluvním vztahu s těmito přepravci. Takto podnikat umí "každý druhý" - neřešit reklamace, přehazovat odpovědnost na všechny kolem. Kdyby se nejednalo o bagatelní spory (málokdy posíláte zásilku nad 10.000 Kč), tak už bych zvažoval na ně podat žalobu.

  • 27. 1. 2021 1:12

    bez přezdívky

    A taky ztratila enormni mnozstvi zasilek, ktere nijak nekompenzovala (obchodni podminky takove, ze by se za ne stydel i prodavac hrncu a dek duchodcum). Jedine v cem excelovali, byla rychlost s jakou vydavali PR clanky , blahorecici Kijonkovou. Ze se ukazaly v plnem svetle zavazne procesni chyby zpracovani a pristupu k zasilkam, to uz netreba ani zminovat.