Hlavní navigace

Podíly v prodaném Pipedrive zhodnotili i zaměstnanci z vývoje v Česku

Sdílet

Jan Sedlák 16. 11. 2020

Práce v technologických startupech je pro mnohé vývojáře atraktivní v tom, že mohou získat akcie či opce a ty při prodeji či vstupu na burzu dobře zpeněžit. To se povedlo i prvním zaměstnancům české pobočky estonské společnosti Pipedrive, v níž minulý týden většinový podíl koupil americký fond Vista Equity Partners, který zároveň z projektu udělal dalšího evropského jednorožce.

“Vista odkoupí všechny zaměstnanecké opce zaměstnanců v Praze, i ve všech ostatních lokacích. Momentálně se náš tým snaží porozumět daňovým podmínkám v každé zemi. Výše opcí se nedá srovnávat s prvními zaměstnanci, nicméně se jedná o zajímavé ohodnocení dobré práce, kterou jsme tu za ty dva roky fungování v ČR udělali,” uvádí pro Lupu Tomáš Řehoř, kteří český vývoj Pipedrive založil a vede.

Pražský vývoj estonského jednorožce má nyní 25 lidí. Současný plán růstu počítá se zhruba čtyřiceti lidmi do konce roku 2021 a prostory jsou dimenzovány pro stočlenný tým. Český vývoj Pipedrive v roce 2019 operoval s tržbami 42,8 milionu korun se ziskem 3,9 milionu a osobními náklady 29,4 milionu korun.

“Po vstupu Visty očekávám ještě rychlejší růst. Co se týče oblastí, stále se jedná o vývoj a proporcionální počet administrativních rolí. Průběžně tým doplňujeme v největším počtu o programátory, dále produktové manažery, designéry a dále například produktové analytiky či výzkumníky. Jako jedna z mála firem na trhu stavíme nábor čistě na interních zdrojích bez spolupráce s agenturami, takže očekávám že rozšíříme i náborový tým,” navazuje Řehoř.

Očekává se také, že vstup nového investora růst urychlí. Mluví se také o posilování zejména v obchodu a marketingu. Pipedrive vyvíjí cloudový CRM software pro menší a střední firmy a potřebuje obsazovat trh. Konkurencí je mu mimo jiné Excel.

V Praze se nyní pracuje na inkubaci dvou nových produktů, které by se zde měly vyvíjet. Nástroj, který zde již vznikl, se jmenuje LeadBooster a v rámci CRM se věnuje zpracování nových obchodních příležitostí (leadů).

“LeadBooster zastřešuje několik funkcí v jednom placeném doplňku. Jedná se o zbrusu nový inbox na zpracovávání všech leadů a sadu nástrojů na jejich generování. Jako první jsme vyvinuli jednoduše konfigurovatelný chatbot, který jsme posléze doplnili o funkci Live chat, možnost konverzace s živým člověkem. Sadu uzavírají zbrusu nové webové formuláře,” popisuje dále Řehoř.

“Kromě LeadBoosteru jsme vyvinuli také služby zaměřené na tzv. “outbound leads”, které dávají obchodním týmům možnost lépe poznat cílový trh a účinněji cílit svou pozornost. Prvním z nástrojů je Web visitors, na kterém spolupracujeme s finskou společností LeadFeeder. Umožňuje identifikovat návštěvníky webu na základě IP adresy. Jedná se o jednoduchý nápad s velkým dopadem. Obzvlášť ve spojení s naším Prospectorem, nástrojem na vyhledávání nových obchodních kontaktů na základě velkého množství kritérií z databází našeho partnera, britské firmy Cognism.”

Aktuální technické pozadí pak Řehoř přibližuje takto: “Pipedrive se dlouhodobě profiluje jako Javascriptová firma. Na frontendu je to React a na backendu Node.js. Náš pražský tým navíc preferuje Typescript, takže všechny naše webové služby jsou právě v Typescriptu. V momentě, kdy se k nám připojil známý propagátor GraphQL, Michal Sänger, jsme navíc adoptovali GraphQL jako běžný nástroj vývoje, a tak už většina našich frontendových aplikací využívá právě GraphQL vrstvy nad našimi původními RESTovými API. Stále jsme pyšní na náš continuous delivery proces, díky kterému jsme schopni denně dělat více než 65 produkčních releasů. Nedávno jsme zmigrovali všechny naše služby na Kubernetes což ještě více usnadnilo správu našich více než 450 mikroservis.”

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.