Hlavní navigace

Podle Asociace komerčních televizí je televize stále nejoblíbenějším médiem

Jan Brychta

Asociace komerčních televizí vznikla loni na jaře a jejími zakládajícími členy byly televizní skupiny Nova, Prima a Óčko. Prvního prezidentského mandátu se ujal obchodní ředitel Novy Jan Vlček.

Během prvního roku uspořádala asociace dva vzdělávací semináře určené pro nejvyšší management největších reklamních zadavatelů, generální a marketingové ředitele. Na první akci přijel o efektivitě reklamy přednášet autor knih o marketingu Les Binet z londýnské agentury adam&eveDDB, na druhé byla hlavní řečnicí australská univerzitní profesorka a výzkumnice Karen Nelson-Field, která prezentovala výsledky svého nejnovějšího výzkumu o srovnání účinnosti televizní a online reklamy. 

Stále častěji jsme slýchali, že televize je mrtvá a online je jediná reklamní budoucnost. Protože ale z dat vidíme, že čas strávený s televizí se nejen nesnižuje, ale dokonce zvyšuje, cítili jsme potřebu tato fakta zdůraznit i zadavatelům. Například v loňském roce sledovali diváci starší 15 let televizi 3 hodiny a 45 minut denně, což je téměř o čtvrt hodiny více než před pěti lety, a dokonce o půl hodiny než před deseti lety. Televize navíc zůstává nejoblíbenějším médiem u diváků napříč všemi věkovými skupinami, uvedl prezident asociace Vlček.

Součástí marketingových aktivit AKTV je také její zapojení v globální iniciativě The Global TV Group, což je neoficiální seskupení asociací televizních společností a mediazastupitelství v Evropě, USA, Kanadě, Austrálii a Střední Americe, které si klade za cíl propagovat televizní vysílání.

Našli jste v článku chybu?