Hlavní navigace

Vlákno názorů k aktualitě Podvodníci nakupovali přes účty zákazníků Alza.cz, firma poškozeným vrátila peníze od Milan König - Na řešení je delší doba.. Ale banka dává...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 3. 2018 14:46

    Karel (neregistrovaný)

    Nikoliv. To, co píšete, platí jen pro některé kreditní karty. Pro debetní karty je postup a pravidla trochu jiný.

    Osobní zkušenost* je, že u debetní karty to prověřovali a peníze byly zpět za cca tři týdny. U VISA kreditky to bylo vždy okamžité a ani se na nic neptali. Přitom oboje karta té samé banky a vždy plus mínus stejná částka pár desítek Euro. Rozdíl bude zřejmě v tom, že u debetní karty jde o vrácení peněz, zatímco u kreditní karty jde o to, že po vás peníze přestanou chtít. Hodně dobrá pravidla má American Express, jenže tím u nás moc platit nejde. Dobrá pravidla má i VISA. Bohužel Mastercard je s tímhle trochu na štíru. A možná i proto ho naše banky teď všude tlačí a VISA kreditní kartu je stále těžší sehnat.

    V tom, že je v zájmu Alzy peníze okamžitě vrátit a neodmlouvat, i kdyby snad byli v právu, máte plnou pravdu. Karetní asociace opravdu běžně tlačí na banky, že když je otevřený velký počet reklamací, tak ať dočasně obchodníka odstaví, dokud se to nevyřeší. Proto je v zájmu obchodníka mít těch nevyřešených otevřeno jen minimum, i za cenu toho, že uzná i ty, které jsou neoprávněné.

    *Electronic Arts mají zabugované nákupy ve hrách, párkrát do roka si strhnou peníze dvakrát, případně peníze strhnou, ale hra hlásí chybu platební brány. Pro Evropu byl helpdesk v Německu, premiově placená linka a po deseti minutách a deseti Eurech se ozval borec, který jen řekne, že nemluví anglicky ani česky. Po prvním případu jsem se proto naštval a začal na tohle používat chargeback.

  • 21. 3. 2018 15:30

    Lol Phirae (neregistrovaný)

    Promiňte, ale pro Mastercard platí stejný zákon o platebním styku jako pro kohokoliv jiného...

    § 181

    (1) Byla-li provedena neautorizovaná platební transakce, poskytovatel plátce neprodleně, nejpozději však do konce následujícího pracovního dne poté, co neautorizovanou platební transakci zjistil nebo mu ji plátce oznámil,
    a) uvede platební účet, z něhož byla částka platební transakce odepsána, do stavu, v němž by byl, kdyby k tomuto odepsání nedošlo, nebo
    b) vrátí částku platební transakce, zaplacenou úplatu a ušlé úroky plátci, jestliže postup podle písmene a) nepřipadá v úvahu.

    Pokud Vaše banka takhle odmítá fungovat, doporučil bych finančního arbitra.

  • 22. 3. 2018 13:30

    Karel (neregistrovaný)

    (4) Odstavec 1 se nepoužije, jestliže ztrátu z neautorizované platební transakce nese plátce.

    No a teď kuk na další paragraf, 182. Banka má právo vaše oznámení o neautorizované transakci nejprve prověřit, zda nedošlo k naplnění paragrafu 182.

    Finančního arbitra zkusit můžete, ostatně každý rok řeší desítky, možná už i stovky těhle případů. Ne všechny končí ku prospěchu klienta. Také je dobré si přečíst vaši smlouvu s bankou, protože některé mají podmínky hodně divoké, například že musíte svou platební kartu minimálně jednou denně vzít do ruky a zkontrolovat tak, že ji fyzicky máte. A ani finanční arbitr s tím nic nenadělá, protože vy jste to dobrovolně podepsal. Stejně tak některé banky omezují lhůty pro reklamace, takže místu 13 měsíců běžných u karetní asociace to může být klidně jen 90 dnů. A bance to projde, protože přesně takhle se vykládá paragraf 182 - prostě si za to za určitých podmínek můžete sám a máte smůlu.

  • 21. 3. 2018 7:53

    Muf (neregistrovaný)

    Reklamace musí být oprávněná a o tom se nerozhoduje během 24 hodin. Jsem obchodník, mám s tím zkušenosti.

  • 22. 3. 2018 21:26

    Filip Jirsák

    Transakci v e-shopu ovšem autorizujete CVV kódem a obvykle i 3D secure kódem, transakci v kamenném obchodě zase autorizujete PINem (s výjimkou malých částek).

  • 20. 3. 2018 21:48

    prozakaznicka Alza.cz (neregistrovaný)

    Alza nezklamala, posledni roky se hodne vykresluje jako pro-zakaznicka treba i pri reklamacich apod., pokud se zachovala jak je zde popisovano bez nejakych vytacek tak supr. Verim, ze hodne lidi nakupuji u Alzy (ktera je vetsinou drazsi nez konkurence) prave z tohoto duvodu.

  • 21. 3. 2018 7:18

    fd (neregistrovaný)

    Kazdy jeden zakaznik muze kazdou jednu platbu kartou reklamovat, banka mu v takovem pripade musi obratem(do druheho dne) penize vratit (jak ze zakona tak dle pravidel asociace), a obchodnikovi s vysokym poctem reklamaci se muze stat, ze mu bud banka nebo karetni asociace znemozni platby prijimat uplne. Takze si nedelejte iluze o tom, jaci jsou v Alze dobraci.

    Pripadne dokazovani ze zakaznik opravdu objednal a produkt mu byl dodan je pak vzdy na obchodnikovi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).