Chápu, že občas někde něco automaticky prosviští až na web, ale třeba ty podvodné reklamy na investice s ČEZem? YouTube tyhle "reklamní" videa pouštěl minimálně 6 týdnů a čert ví, jestli to ještě neběží.
Když jsem na YouTube nahrál neveřejné video pořízené autokamerou pro jednu konkrétní osobu, která chtěla dopravní situaci v místě rekonstrukce silnice, tak YouTube během několika sekund poznal porušení autorských práv, protože mi hrálo rádio.
Nevěřím tomu, že ty reklamy netolerují záměrně. Peníze nesmrdí.
Dnes je velice těžké rozeznat, kdy je reklama podvodná a kdy ještě není. Ona totiž drtivá většina reklam obsahuje polopravdy či přímo lži. Stačí začít třeba u kouzelných pracích prášků - zázračné odlepení čokoládového pudinku ze svetru po nalití jedné odměrky do průhledné nádoby je zjevný podvod... Jenže to by bylo potřeba zakázat reklamu úplně. Když to vezmu kol a kolem, tak obrázky mobilů na e-shopech jsou taky podvod. Nic z toho není reálná podoba, všechno jsou to ilustrace - kresby. A to si spousta lidí neuvědomuje...
Zdravím,
říkáte investigativní novinář? Hmm, kde by tak nějaký takový mohl být? Že by třeba na investigace.cz? A sakra a on tam je i přímo série článků na téma jak pracují lidé v pozadí scam podvodů :) a jsou dostupné i jako podcast Odposlech (ve všech vašich oblíbených podcast aplikacích).
https://www.investigace.cz/tovarna-na-podvody-epizoda-iv-nova-nadeje/
Příjemné čtení nebo poslech a úspěšný den
Jak to je s "investicemi" - např. viz zde (3 díly):
https://www.investigace.cz/tovarna-na-podvody-i-dobry-den-tady-miliony/
Možná velká škoda, že se to už dávno víc nezpopularizovalo.
Já docela často vídám podvodné reklamy (zázračná léčba, naučte se anglicky za týden, vyhráli jste iPhone, magické hubnutí…); ne na facebooku, ale třeba na nové záložce v Edgi; a nějak jsem nepřišel na to, jak je alespoň reportovat. Většina těhle scamů má naprosto identické stránky s falešnými komentáři a fotkami z databanky, jen obsah je lokalizovaný a text uzpůsobený konkrétnímu podvodu.
Docela bych uvítal, kdyby nějaký investigativní žurnalista zkusil zapátrat po tom, kam putují peníze a proč jsou tyhle podvodné reklamy tolerované. A jestli to vůbec je podvod, když se dá vina vždy hodit na zákazníka, který dostal “návod” jak žít zdravě nebo se naučit anglicky (každý den se naučit 250 slovíček) a jen ho nedodržel:) spousta lidí píše velmi poučné a trochu zábavné recenze, ale až po té, co naletí:/